2017 Treinennieuws 10 jaar

Het wordt een heel belangrijk jaar voor Treinennieuws. Niet alleen al die mooie nieuwe treinen, maar ook is het op 4 april a.s. 10 jaar geleden dat treinennieuws.nl haar eerst bericht op deze site zette. Het was het snelheidsrecord van de Franse TGV dat zo luidde:
Gisteren was het zover. De Franse TGV hogesnelheids trein, gemaakt door Alstom, brak alle records van treinen op vaste rails. Met maar liefst 574.8 km per uur reed deze dubbeldekker in een verkorte vorm van Parijs naar Straatsburg. Kom in de stemming en rijd mee met dit filmpje.

Afgelopen donderdag plaatsten wij bericht 2029, het bericht over dat de ÖBB, de Oostenrijkse spoorwegmaatschappij, die trouw blijft aan de Talent treinen en weer een bestelling plaatste bij Bombardier. De komende tijd zullen ongetwijfeld nog vele berichten volgen. In de afgelopen tien jaar is er bij treinennieuws.nl veel gebeurt. Daar de Ik uit het papieren tijdperk kom, vond ik in het begin de treinensite op internet maar niets. Maar alles went, ook de manier van nieuws vergaren. Dat laatste behoef ik haast niet meer te doen. Persberichten, tips en verzoeken stromen binnen. Iedere morgen minsten een 50 mails. ns-flirt3-daveAlleen moet ik even op de NS letten, want die hebben geen persdienst. Het afgelopen jaar maakte zij maar paar keer echt reclame voor zich zelf. Eerder dit jaar natuurlijk met de nieuwe Stadler treinen
en met Erica Terpstra (op reis) en afgelopen week met directeur NS Rogier van Boxtel zelf aan de wieken van een molen, omdat alle treinen vanaf morgen op Windenergie rijden.

@NS_online twitterde trots: “Onze best scorende post tikte vandaag de 1 miljoen weergaven aan. Nog niet gezien? Kijk hem hier“.

Wat Treinennieuws.nl betreft, die blijft op haar post om u (jullie) van het laatste leuke en mooie treinennieuws te voorzien in het aankomende jaar 2017.

Heel veel succes en gezondheid in 2017.

Samensteller: Emanuel Damsteeg.
Webmaster: Guido Damsteeg

%d bloggers op de volgende wijze: