NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen

In diverse media het bericht over een stoptrein in de toekomst tussen Roosendaal en Antwerpen. Dit na aanleiding van uitspraken volgens het “Comité van Ministers”in België. Er zou elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen gaan rijden, zodra de bekende Beneluxtrein (Amsterdam Centraal – Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan visa versa van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.  Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, aldus deze kranten:” Is de startdatum van december. Dan zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten”, bevestigt Goovaerts. ”
De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed.” Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.  Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. “Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast.” Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen. Ook de NS heeft nog geen persbericht over deze nieuwe verbindingen uitgegeven. Foto: Aron de Jong.

%d bloggers op de volgende wijze: