Siemens 2-daagse persevenement in Wenen

Maandag 11 maart 2013 – Siemens heeft op haar 2-daagse persevenement a.s. donderdag en vrijdag (14 en 15 maart) in Wenen, informatie over wat de firma op de UITP kan vertellen en laten zien.
De vraag naar stedelijk openbaar vervoer-diensten groeit met grote sprongen. Maar met de stedelijke bevolking stijgt met twee personen elke seconde, is het nauwelijks mogelijk om de huidige capaciteit uit te breiden om de hoge mate dat nodig zou zijn. Dus op lange termijn moet er een antwoord komen op het voorkomen dat het verkeer vastloopt in onze steden. Dus Siemens laat op de persevenement zien welke mobiliteitsoplossingen Siemens te bieden heeft.
• Rail automatiseringsoplossingen van Siemens kan de capaciteit van een metrolijn met 50 procent verhogen, terwijl het verminderen van het energieverbruik tot 30 procent.
• De elektrische bussen die geleverd worden door Siemens aan het Wiener Linien, zijn de eerste volledig elektrisch aangedreven bussen die gebruikt worden.
• Maar bussen zijn niet het enige wat Siemens biedt: denk aan de Avenio, de nieuwe tram van Siemens, is ook geschikt voor het opslaan en het gebruik van de energie die vrijkomt bij het remmen dankzij efficiënte energie-opslag systemen. Openbaar vervoer voertuigen uitgerust met dit soort technologie gebruikt maar liefst 30 procent minder energie per jaar en per opslageenheid en tot 80 ton minder CO2-uitstoot produceren.Dit zijn de nieuwste ontwikkelingen die Siemens wil presenteren op deze internationale persconferentie.
En daar komt nu ook nog eens dat de Siemens Vectron toegelaten is op het railnet in Oostenrijk. De nieuwe Vectron locomotieven van Siemens zijn nu dus ook toegelaten in Oostenrijk. Eerder werd deze locomotief al toegelaten in Duitsland, Polen en Roemenië. In Zweden zijn de treinen tijdelijk toegelaten. Voor Nederland, Zwitserland en Italië is Siemens nog bezig met de toelating voor elkaar te krijgen.

%d bloggers op de volgende wijze: