TWINDEXX Vario voor Noord Duitsland

Advertentie

Eerste afroep door Deutsche Bahn voor Bombardier TWINDEXX Vario Double-deck Multiple Unit Treinen variabele dubbeldeks treinstellen, voor regionaal vervoer in Noord-Duitsland. Hierdoor komt de teller voor de TWINDEXX op 2000 te staan.

Bombardier Transportation levert 16 BOMBARDIER TWINDEXX Vario treinstellen aan Deutsche Bahn AG (DB AG) voor de trajecten Kiel-Hamburg en Flensburg-Hamburg spoorlijnen. De order heeft een waarde van ongeveer 160 miljoen euro en is onderdeel van de reeds eerdere overeenkomst tussen Bombardier en DB AG daterende uit december 2008. DB AG heeft reeds 135 van de variabele dubbeldeks treinen voor intercity-vervoer besteld. Elk treinstel van de 16 nieuwe TWINDEXX Vario treinen bestaat uit vier dubbeldeks wagens en ze kunnen de 160 km per uur bereiken. In de tweede helft van 2014 zullen de nieuwelingen op de genoemde trajecten voor het eerst te zien zijn. Natuurlijk hebben ook deze treinen weer een verbeterd comfort voor de passagiers, waaronder meer beenruimte en een grote opslagruimte voor bagage en fietsen. Door brede deuren kunnen passagiers snel in en uit stappen, dat belangrijk is vooral tijdens spitsuren. Het losse wagen concept betekent dat de treinstellen snel gemakkelijk verlengd of ingekort kunnen worden, gelang het aanbod van passagiers. “Innovatieve Bombardier TWINDEXX Vario treinen hebben zich bewezen gedurende vele jaren van dienst “, aldus Michael Clausecker, voorzitter van de raad van bestuur, Bombardier Transportation Duitsland. “Met deze order, levert Bombardier de 2000 ste van deze moderne dubbeldeks wagens aan Deutsche Bahn uit. We zijn blij dat ze nog steeds de ruggengraat van een moderne en efficiënt openbaar vervoer in het noorden van Duitsland vormen. ” De dubbeldeks rijtuigen worden gebouwd op de Bombardier Görlitz fabriek in Duitsland. De draaistellen zijn gemaakt in Siegen, Duitsland terwijl de aandrijving en controle systemen wordt gefabriceerd op in Västerås, Zweden. De Bombardier dubbeldeks treinen vervoeren miljoenen passagiers elke dag, op de lokale en regionale spoorwegnetten in landen, waaronder Duitsland, Zwitserland, Denemarken, België, Luxemburg, Polen, Israël en de Verenigde Staten.

1 Comment

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.