Eurospoor blijft een succes

Advertentie

Eurospoor2009sEurospoor2009 is voorbij. Een jaar hard werken door de organisatie aan dit grootste evenement, dat door u in drie dagen opgesoupeerd werd. We hopen dat u Eurospoor net zo geslaagd vond als uw redactie! In vergelijking met vorig jaar is het evenement iets beter bezocht als vorig jaar; maar bij 18.700 bezoekers stopte de teller. En is goed, want de kredietcrisis en de waarschuwingen omtrent de Mexicaanse griep hebben u niet tegen gehouden om deze toonaangevende beurs te bezoeken. Wat ons op viel, dat behalve de vaste bezoekers uit binnen- en buitenland er dit jaar ook veel “nieuw” publiek eens dat een kijkje in dit walhalla heeft genomen. Zelfs het aantal ouders (en opa’s en oma’s niet te vergeten) met kinderen was groter dan in eerdere jaren en dat kan duiden op hernieuwde interesse van de jeugd. Een “verloren” groep die de modelbranche hard nodig heeft. De kinderen vermaakten zich opperbest op het evenement. Het wordt nu hoog tijd dat alle grote fabrikanten ook eens op dit evenement present zijn en niet alleen het ene jaar Roco en het volgende jaar Hobbytime. Men kan niet ongestraft  blijven doorgaan met het negeren van je klanten en alleen maar investeren in ongetwijfeld mooie winkels. Het niet aanwezig zijn van de importeurs zoals Märklin, Roco, Fleischmann, Noch, Viessmann en bijvoorbeeld Conrad, wordt als minpunt ervaren door de bezoeker en gezien dat er weinig belangstelling, is in het wel en wee van de consument door de grote merken. Dat is jammer, want er kan veel voorlichting gegeven worden over technieken door importeurs die zij nu alleen in hun catalogus vertellen. Maar een demonstratie geeft veel meer inzicht in producten, dan tien pagina’s gedrukte tekst. Als de fabrikanten ergens niet mogen ontbreken dan is dat op Eurospoor, de “rai” voor de modelspoorwereld. Eurospoor het is bekendste modelspoorevenement met de meeste bezoekers in Nederland op de beste locatie, in het midden van ons land. De data voor volgend jaar zijn inmiddels al bekend: 29, 30 en 31 oktober 2010

Foto: Treinennieuws.nl – Emanuel Damsteeg