Wie het Kleine niet eert, is het grote niet Weerd, is een spreekwoord dat betekent dat men ook de kleine dingen in het leven moet waarderen. De letterlijke betekenis van het spreekwoord is ook eigenlijk wat het betekent: “Wie het kleine niet eert, is het grote niet waard”. Het spreekwoord wordt vaak gebruikt om aan te geven dat de kleine dingen, de eenvoud, vaker gewaardeerd moeten worden voordat iemand grote dingen kan waarderen. Het gaat niet alleen om de grote dingen, maar ook om de kleine. Er is ook een parodie op het spreekwoord, namelijk: “wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd.” Het spreekwoord heeft dezelfde strekking als het origineel. Wie niet leert de kleine dingen te waarderen, waardeert de grote dingen minder. Waar is Treinennieuws.nl nu mee bezig, horen wij van alle kanten. Maar deze wijze les is dit weekend (28,29 en 30 oktober 2016) heel erg van toepassing op het evenement dat in de Jaarbeurs in Utrecht wordt gehouden: EUROSPOOR. Drie dagen lang staan de meest schitterende modelspoorbanen ter wereld, tot in details nagebouwd op het evenement van het jaar. In 2 enorme Jaarbeurshallen (ter grootte van 2 voetbalvelden) tonen honderden hobbyisten van vele nationaliteiten hun mooiste creaties nagebouwd uit de werkelijke treinwereld. Ook zonder zelf actief met de modelspoorhobby bezig te zijn is het een lust voor het oog om de prachtig werkende miniatuurspoorbanen te zien. Voor de echte treinen hobbyist is er natuurlijk de ruim 1 kilometer lange verkoopkraampjes met nieuwe en gebruikte modeltreinen en bijbehorende zaken als landschappen, gebouwen en niet te vergeten de technische noviteiten voor digitale besturing. Sla beslist dit jaar Eurospoor niet over, en neem uw (klein)kinderen mee.
Gerelateerde berichten

advertorial
Staat het al in uw agenda?
29/10/2017 emanuel advertorial, Agenda, Modelspoor Reacties uitgeschakeld voor Staat het al in uw agenda?

Nieuws
Bouwen op een A4-tje

Nieuws
Spoorwegmuseum krijgt Hondekop in goud
Van 16 t/m 24 april staan tijdens de Nationale Museumweek de pronkstukken van meer dan 300 Nederlandse musea in de schijnwerpers. Met de campagne ‘Ons Echte Goud’ wordt aandacht gevraagd voor het Nederlandse culturele erfgoed. […]