Wie heeft er nu gelijk?

In de Telegraaf vanmorgen, een artikel dat Arriva vanaf de nieuwe dienstregeling, die zondag ingaat, niet gaat rijden als Prorail geen keiharde garanties geeft dat het spoor berijdbaar is.
Door het “onberijdbare spoor” wil Arriva het contract met Prorail niet teken.
Die handtekening is nodig om een nieuwe vergunning te krijgen per 10 december. Ook de andere regionale railvervoerders zijn de slechte verrichtingen van de spoorbeheerder Prorail zat.
Volgens Arriva-directeur Anne Hettinga maakt staatsbedrijf Prorail misbruik van zijn monopolistische positie: „We zijn het zat om nog eenzijdige contracten met Prorail te moeten ondertekenen, waarin wij van alles worden verplicht, terwijl Prorail niets hoeft te doen. Ik onderteken niks meer.” In een persbericht van Prorail:”ProRail kan per 1 januari 2008 sturen op prestaties. Dat heeft minister Eurlings geconcludeerd op basis van een extern onderzoek. De conclusies van het onderzoek: Het aangaan van een relatie op basis van outputsturing is verantwoord. Het bureau oordeelt positief over de kwaliteit van de prestatie-indicatoren van ProRail.

%d bloggers op de volgende wijze: