Het weer in gebruiken nemen van de oude spoorlijn, die IJzeren Rijn genoemd wordt, is de eerstkomende jaren van de baan. Dit is besloten onderanderen doordat de Duitse regering niet mee werkt aan het opnieuw in gebruik nemen van deze oude, deels vervallen 19e eeuwse railverbinding tussen het Duitse Roergebied en Antwerpen. Dat heeft de Limburgse gedeputeerde Bert Kersten vandaag 7 januari 2011 gezegd naar aanleiding van een besluit van de Duitse Bondsdag in Berlijn. Kersten is blij. ‘De opwaardering van het traject zou honderden miljoenen kosten, en waarvoor? Voor zes keer niks!’, aldus een verheugde Kersten. De Bondsdag moest in verband met bezuinigingen prioriteiten stellen. Daarbij viel de IJzeren Rijn af. De 19e eeuwse spoorlijn loopt dwars door Midden-Limburg, onder meer door stadswijken in Weert en Roermond, en door Nationaal Park de Meinweg. Limburg heeft zich altijd tegen treinen door dit gebied verzet. Bron: Nieuwsblad Transport – Foto: Treinennieuws.nl