Van Flirt tot Stadler KISS

Berlijn 22 september 2010 – Stadler presenteert: “De kus, een succesvolle FLIRT leidt meestal tot een liefdevolle KISS”. Stadler Rail houdt deze traditie vast. Peter Spuhler, CEO en eigenaar van Stadler Rail Group, samen met Andreas Meier, CEO van SBB, presenteerde de nieuwe dubbeldekkers trein aan het publiek op de InnoTrans beurs in Berlijn. KISS staat voor een innovatieve, comfortabele en snelle regio trein. De nieuwe dubbeldekkers treinen van Stadler Rail uit Zwitserland is al doorgedrongen tot de internationale markten. Sinds de start in 2008 hebben vier spoorbedrijven uit drie verschillende landen al 125 kussen besteld. Na de eerste kus aan Zwitserland op 31 augustus 2008 van Stadler Rail ontvingen ze opdracht van de Zwitserse spoorwegen (SBB) een order om er 50 zes- dubbeldekker-unit meerdere treinen voor de Zurich regionaal spoorwegnet te bouwen. Met de KISS-familie maakt Stadler Rail flinke vorderingen in de marktsegmenten van zware forensen vervoer en de dubbeldekker intercity vervoer met topsnelheden tot 200 km per uur, en is als aanvulling op haar assortiment voor de spoorwegen. Stadler Rail is nu in staat single-decker alsmede dubbeldekker treinen aan te bieden. De voertuigen zullen worden geassembleerd in Altenrhein KISS ya “, zegt een tevreden Peter Spuhler. SBB krijgt haar eerste KISS maart 2011. Het is een internationale succes, dat in zo’n korte tijd sinds de lancering van de eerste trein voor SBB nog eens vijf orders zijn ontvangen. Een totaal van 125 Kisses ( 614 double-decker aluminium wagens – zijn besteld, namelijk: – 7 zesdelige treinen van het privé spoorbedrijf Westbahn Salzburg in Oostenrijk rijden op de intercity-verbinding tussen Wenen op topsnelheid De KISS KISS voor het regionale spoorwegnet rond Zurich is 150 meter lang en biedt 535 zitplaatsen, waarvan 120 in de eerste klas. De trein heeft als een totale waarde van ongeveer 1,3 miljoen Euro. In slechts 21 maanden ontwikkeld, ontwierp en bouwde Stadler Rail de wagen en toonde zijn bekwaamheid in het proces. De roll-out werd gevierd op 4 juni in Altenrhein. Sindsdien is de KISS is begonnen met tests. “Dit is de reden waarom het nu hoog tijd dat dit jongste kind uit de Stadler familie een naam krijgt. Het duurde niet lang een naam te bedenken. Elke succesvolle FLIRT wordt gevolgd door een KISS van lichtgewicht aluminium, die 297 ton weegt en kan een topsnelheid van 160 km per uur bereiken. Een nieuw moderne airconditioning concept is ontwikkeld voor de KISS, die lucht vers uit de lucht trekt en niet, zoals het geval is met andere traditionele voertuigen, via de ventilatie kanalen onder de ramen. Dit verbetert het niveau van comfort voor de passagiers aan de ene kant en verhoogt de interne breedte van het voertuig met 17 centimeter aan de andere kant. De extra ruimte, met name die op het bovendek, geeft comfort. De lage-vloer en met de 12 toegangsdeuren aan beide zijden en niet te vergeten twee toiletten maken de KISS tot een super trein. Foto: DBpedia

1 Comment

  1. Het is dat ie een anders snuit heeft maar het casco heeft wel veel weg van de vroegere MDDM’S.

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.