TWINDEXX Vario dubbeldeks treinen het traject Bamberg – Würzburg – Aschaffenburg – Frankfurt

Berlijn, 2 april 2013 – Bombardier Transportation levert 12 BOMBARDIER TWINDEXX Vario treinen voor woon-werk verkeer aan Deutsche Bahn AG (DB AG). De bestelling werd aan het einde van maart 2013 geplaatst ter waarde van ongeveer 113 miljoen euro en maakt deel uit van een raamovereenkomst die werd ondertekend in december 2008. De 12 nieuwe TWINDEXX Vario dubbeldeks treinen bestaan elk uit twee wagens en twee tussenliggende wagens. Met een topsnelheid van 160 km per uur, zullen de treinen gaan rijden tussen de steden Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. De levering van de treinen staat gepland tweede helft van 2015. De wagens bieden een lage vloer ingang. Het boven dek van deze dubbeldekkers is het eerste klas gedeelte, met een comfortabele 2 +1 zitplaatsen en tal van extra’s, zoals leeslampjes en stopcontacten. De tweede klasse beschikt over comfortabele stoelen, tafels, verstelbare armleuningen, stopcontacten en een kinderhoekje. De wagens en de tussenliggende wagens zijn allemaal uitgerust met een standaard toilet. “Reizen in de nieuwe TWINDEXX Vario dubbeldeks treinen van Bombardier is bijzonder aangenaam dankzij hun ruime stahoogte, comfortabele stoelen en grote ramen die het interieur vullen met veel daglicht en bieden passagiers een prachtig uitzicht,” zei Dr. Romeinse Müller, Vice President Sales Duitsland , Bombardier Transportation. “Onze variabele treinen voldoen volledig aan de behoeften van de moderne vervoer per spoor. De continue ontwikkelingen is het geheim achter het succes van deze populaire dubbeldeks treinen vervaardigd in Görlitz. De treinen zijn altijd state-of-the-art en blijven net zo betrouwbaar als altijd.
De treinen zijn uitgerust met de betrouwbare, energiezuinige BOMBARDIER MITRAC 1000 drive en controle systeem. Met vier aandrijfmotoren per motor-, is een vier-auto TWINDEXX Vario trein via gedreven 50% van de assen, die onder andere in staat stelt een snelle acceleratie, ook bij slecht weer.
TWINDEXX Vario treinstellen kunnen worden gekoppeld tot dubbele passagierscapaciteit op drukke routes. De treinen ‘lengte kan eenvoudig worden aangepast door het plaatsen of verwijderen van een wagen, het aantonen van een hoge flexibiliteit en de voordelen van de variabele single-car concept.
Bombardier bouwt zijn dubbeldeks treinen in haar Görlitz fabriek in Duitsland. Bombardier heeft bijna 2.000 van deze moderne dubbeldeks treinen aan Deutsche Bahn sinds 1992 geleverd.

%d bloggers op de volgende wijze: