Tweemaal succes voor DB

De Duitse spoorwegmaatschappij Deutsche Bahn (DB) heeft een succes volle week achter de rug. Zij kregen toestemming om treindiensten naar Londen te verzorgen door de Kanaaltunnel. Dat maakte Eurotunnel gisteren bekend. Na twintig jaar alleen maar Eurostar treinen, hebben de autoriteiten besloten de tunnel voor iedereen open te stellen. Londen zal er blij mee zijn, want dat betekent 3 tot 4 miljoen extra passagiers vervoerd kunnen worden, dankzij Deutsche Bahn. Deutsche Bahn is erg blij met deze beslissing. Maar DB kan niet eerder dan in 2016 een hogesnelheidsdienst tussen Frankfurt en Londen in haar dienstregeling opnemen, omdat de nieuwe treinen nog niet geleverd kunnen worden door Siemens.
Een tweede succes is het gerucht dat Arriva, een dochter van Deutsche Bahn, de enige overgebleven gesprekspartner is voor de Benelux trein naar Brussel. Daar Arriva een klant is bij de Zwitserse treinenfabrikant Stadler, zou Arriva wel eens kunnen beslissen, voor deze lijn de nieuw ontworpen KISS treinen te bestellen. Deze treinen kunnen een snelheid van 249 km per uur halen.

2 Reacties op Tweemaal succes voor DB

  1. beste schrijver van dit onderwerp had u hier al aan gedacht ? dit is mijn visie die ik al een tijdje heb hoe we zo snel mogelijk van die miserie afgeholpen kunnen zijn nl :

    Db rijd al met een ice naar Amsterdam , zij zijn onderdeel van Arriva.

    zoals gezegd heeft Db nu ook de concessie gekregen voor de kanaal tunnel en heeft inmiddels getest met de ice.

    Db rijd ook met ice naar Frankrijk via (Frankfurt volgens mij )

    de logische stap in mijn ogen is dan deze :

    Db rijd met de ic van Hannover naar Amsterdam , vervolgens gaat deze trein op het hsl tracé naar bussel , waar vervolgens de trein uit Frankfurt aankoppelt en deze koppeling naar london gaat en terug en vervolgens weer opsplitst en zijn weg terug vervolgd naar de 2 duitse regio’s.

    dit is iets wat in mijn ogen weinig moeite zou moeten kosten en direct uitvoerbaar zou zijn als al de toestemmingen binnen zijn.

    later kunnen er dan meer en directere verbindingen op worden opgezet als Db meer treinen ter beschikking heeft.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.

%d bloggers op de volgende wijze: