De Nederlandse Spoorwegen zette de reizigers aan het begin van het jaar op plaats 1,2 en 3. Als ze daar, bij de NS maar geen spijt van krijgen. Vandaag donderdag 18 september 2014 krijgt de NS een folder van Treinreiger.nl overhandigt met 35 verbeterpunten om de reiziger op 1, 2 en 3 te plaatsen.
Wij van Treinennieuws.nl hebben nog een aantal punten voor de NS om uit de negatieven publiciteit spiraal te komen.
De Nederlandse Spoorwegen kan op zeker 35 punten verbeteringen doorvoeren als het de reiziger op plek 1, 2 en 3 wil zetten. Commercieel directeur Hans Peters zal de folder in ontvangst nemen. De folder is hier te lezen.
De reizigerswebsite is blij dat het spoorbedrijf de reiziger op 1, 2 en 3 heeft geplaatst in haar strategie. “Maar in de uitvoering is dat nog niet altijd te merken. Daarom hebben wij een folder met praktische tips gemaakt die NS kan helpen de reiziger op plek 1, 2 en 3 te plaatsen” legt initiatiefnemer Hildebrand van Kuyeren uit.
Natuurlijk hebben Reizigersorganisaties Rover en Maatschappij Voor Beter OV positief gereageerd op de folder van Treinreiziger.nl. “Rover krijgt dagelijks veel klachten binnen. Ze hebben één ding met elkaar gemeen: de reiziger staat niet centraal. Rover kaart dit probleem regelmatig aan. Via ons wettelijk adviesrecht hebben wij ook al veel bereikt, maar er is nog steeds veel werk te doen. Dat blijkt ook uit deze verbetertips” reageert Rover voorzitter Arriën Kruyt.