Tram te koop

Advertentie

Heeft u nog ruimte in de achtertuin om een trammetje neer te zetten? Het kan nu. De vijftig historische trams van het (AOM) oftewel het Amsterdams Openbaarvervoer Museum worden geveild. Dit gebeurt namelijk omdat het museum failliet is verklaard. De Gemeente Amsterdam lag dwars (op de rails). Zij wilde subsidie geven, maar alleen voor de Amsterdamse trams en de andere trams uit België, Tjechie en Amerka, daar moesten zij afstand van doen. Dat moet je natuurlijk nooit tegen liefhebbers zeggen. Jammer nu moet alles geveild worden. Laten wij hopen dat er nog iemand in Nederland te vinden is, die inziet hoe belangrijk zo’n historische museum voor een stad of Nederland is.
Openbare verkoop van Historische trams uit faillissement Amsterdams openbaar vervoer museum. Unieke onderhandse verkoping van 50 bijzondere historische tramtoestellen. De curator in het faillissement van de STICHTING AMSTERDAMS OPENBAAR VERVOER MUSEUM (AOM) heeft opdracht gegeven aan BVA Auctions B.V. te Hoevelaken om de onderhandse verkoping te verzorgen van 50 historische tramtoestellen vanaf 1904 en overig materiaal. BVA Auctions heeft via haar website www.bva-auctions.com de onderhandse verkoping kenbaar gemaakt van de historische tramtoestellen en toebehoren. De trams zijn gemaakt tussen 1904 en 1975 en velen zijn ooit te bewonderen geweest op onder andere het Amsterdamse railnetwerk. Deze unieke verzamelstukken kennen dan ook internationale belangstelling en het is vanaf nu mogelijk om een bod uit te brengen per e-mail. Het oudste model met bouwjaar 1904 is een twee assige motorwagen van fabrikant ‘Raab Györ’ en is ooit in gebruik geweest bij het GVB-Amsterdam. Daarnaast zijn er diverse toestellen welk dienst hebben gedaan bij o.a. HTM Den Haag. Een ander uniek cabriolet exemplaar, uit 1950, heeft ooit dienst gedaan als huldigingstram voor AJAX. BVA-Auctions is een online veilinghuis, dat in opdracht van derden roerende en onroerend zaken ter veiling brengt. De opdrachtgever van deze onderhandse verkoping is curator mr. J.D. Edens (E D E N S Legal – Advocaten te Amsterdam). Vanwege de inmiddels grote belangstelling zal een kijkdag worden georganiseerd. Nader bericht daarover volgt binnenkort. Alle trams op een rijtje.

3 Comments

  1. Een wagen hoort hier volgens mij niet in thuis. De GVB 144 uit 1904. Deze is destijds voor 10 jaar door het spoorwegmuseum in bruikleen gegeven. Ik vraag me af of men hiervan op de hoogte is.

  2. Dat heeft de curator toch wel goed uitgezocht neem ik aan?

    Ik zal er eens een email aan wagen.

  3. Inmiddels heb ik een officiële mededeling:

    “De tram is destijds verkocht en dus niet meer van Het Spoorwegmuseum.”

    Lijkt me dus duidelijk.

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.