Thalys rijdt in een splinternieuw jasje

Treinen gerestyled met geavanceerde technologie en innovatief design. Na meer dan drie jaren onderzoek en ontwikkeling is Thalys, de supersnelle Franse trein, geheel gerestyled. De ‘‘nieuwe Thalys’’ is in alle opzichten anders dan haar voorgangers. Reizigers genieten vanaf nu van een comfortabel en mooi vormgegeven geheel met hedendaagse kleuren en mooie materialen. De nieuwe coupé’s van de Thalys zijn comfortabel en qua kleurstelling, design en materiaalgebruik gewoon heerlijk om in te zitten. De verschillende ruimten sluiten nog beter aan bij de reizigersbehoeften; ook op technologisch gebied. De nieuwe Thalys is een unieke trein met een vernieuwd culinair aanbod, dat wordt opgediend op een nieuw vormgegeven servies door attent en professioneel personeel, ook alweer in een helemaal gloednieuw uniform.
Uitgeroeid tot begrip
“Na ruim tien jaar aanwezigheid in de markt is Thalys uitgegroeid tot een begrip. Om de metamorfose optimaal te laten verlopen, heeft Thalys verschillende onderzoeken uitgevoerd om de verwachtingen van de reizigers te peilen en de huidige reiservaring aan boord van de treinen in kaart te brengen”, aldus Linda Schulte, hoofd Marketing van NS Hispeed.
Thalys rood
Volgens reizigers is de kleur rood onlosmakelijk verbonden met Thalys. Deze kleur geeft uitdrukking aan een actuele en toch tijdloze tendens, maar ook aan comfort, warmte en gezelligheid. Vandaar dat rood als leidraad werd gekozen voor de make-over. De restyling van het interieur en exterieur van de treinen was in handen van Enthoven Associates Design Consultants (België) en Avant-Première Design Graphique (Frankrijk).
Wi-Fi al gelanceerd
Het restyle-project bestaat uit dynamische thema’’s, waaronder High-Tech. De commerciële lancering van WiFi is hier een goed voorbeeld van. Sinds november 2008 is WiFi beschikbaar op alle Thalys-treinstellen. Dit zijn diensten die reizigers bijzonder waarderen. Fraai zijn ook de nieuwe uniformen van het treinpersoneel van de Thalys.
High-comfort
Ook High-Comfort is een centraal thema. Denk hierbij aan de introductie van een vernieuwde cateringservice, in handen van Railrest. Hiermee speelt Thalys nog meer in op de verwachtingen van zowel zakelijke als vrijetijdsklanten. Of het nieuwe servies, ontworpen in harmonie met het nieuwe design van de treinen. En ten slotte de nieuwe uniformen van het Thalys-personeel, gecreëerd door de ontwerpster Eva Gronbach.
Pototype
Het eerste prototype van de Nieuwe Thalys is eind vorig jaar opgeleverd door het Technicentre SNCF Hellemmes (regio Lille, Frankrijk). Dit bedrijf is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de make-over. De grootscheepse restyling gaat in januari 2009 van start, Technicentre SNCF levert vanaf dan één gerenoveerd treinstel per tien weken op.
Indrukwekkend
Wat er voor de nieuwe Thalys moet worden vervangen en herzien is ronduit indrukwekkend. Een paar cijfers: 9.800 vernieuwde stoelen, 9.800 geplaatste nieuwe stopcontacten, 1.000 nieuwe uniformen, 35.000 meter stof, 98.000 knopen. En 60.000 reizigers maakten aan boord al gebruik van WiFi.

Bron/foto: TourPRes

%d bloggers op de volgende wijze: