Steeds meer ŠKODA treinen op de rails

De Škoda Transport-groep, bevestigde het contract voor de levering van elektrische treinen voor de Letse staatsspoorwegen (Pasažieru Vilciens). De opdracht is voor tweeëndertig moderne, enkeldeks treinen voor voorstedelijk transport, hun onderhoud, levering van reserveonderdelen en training. Natuurlijk weer blije toespraken bij de bekendmaking.

“We zijn erg blij dat Škoda Vagonka werd aangekondigd als de winnaar van dit belangrijke contract met Pasažieru Vilciens heeft getekend. Onze trein eenheden zijn al actief in Tsjechië, Litouwen, Oekraïne en Slowakije, en nu kunnen ook passagiers in Letland naar hen uitkijken “, zei Martin Bednarz, voorzitter van Škoda Vagonka.
Škoda Vagonka voldeed het beste aan de voorwaarden van de aanbesteding en bood de beste prijs voor de exploitatie van de nieuwe moderne treinen gedurende 35 jaar. Dit omvatte de prijs van de elektrische treinen zelf, evenals de kosten van onderhoud, energieverbruik, etc. gedurende hun volledige periode van gebruik. Škoda was ook het enige bedrijf dat dubbele systeemtreinen aanbood. De nieuwe treinen kunnen daarom over het hele spoor rijden, vooral op sporen van Riga naar Aizkraukle, Tukums, Skulte en Jelgava.
Naast de levering van de treinen, wil Škoda Vagonka ook samenwerken met lokale bedrijven om de treinen in service en onderhoud te bieden gedurende de levenscyclus van het voertuig, die minstens 35 tot 40 jaar is. De treinen moeten in de jaren 2022-2023 geleidelijk worden geleverd.
Nieuwe elektrische treinen van Škoda Vagonka zullen worden ontworpen voor stedelijk vervoer op lijnen met een spoorbreedte van 1520 mm en een voedingsspanning van 3 kV, met de mogelijkheid van toekomstige conversie naar 25 kV. Voertuigen moeten bestand zijn tegen klimatologische omstandigheden variërend van -40 ° C tot + 40 ° C. De passagierscapaciteit zal ten minste 400 zittende passagiers en maximaal 450 staande passagiers zijn. De maximale snelheid is 160 km per uur.
Škoda Vagonka heeft jarenlange ervaring in het produceren van passagierstreinen. De treinen rijden elke dag in veel Europese landen. In de afgelopen 15 jaar heeft de Škoda Transportation-groep ongeveer 150 elektrische treinen voor regionaal en interregionaal vervoer geleverd. De Škoda Transportation-groep ontwikkelt en produceert alle belangrijke treincomponenten, inclusief elektrische tractieapparatuur, chassis en voertuigcontrolesystemen. De Škoda-transportgroep gebruikt de nieuwste technologie om het elektriciteitsverbruik te verlagen en productiekosten te besparen.
Škoda Transportation is onderdeel van de PPF Group. PPF Group investeert in verschillende industrieën, zoals bank- en financiële diensten, telecommunicatie, onroerend goed, machinebouw, biotechnologie en verzekeringen. De reikwijdte van PPF loopt van Europa tot in Azië en Noord-Amerika. Bron en foto: Škoda Transport-groep

1 Comment

Geef een reactie