Transitio licht optie; Twaalf Stadler treinen voor Mälab

Advertentie

Foto: Stadler uit persbericht

Laatste update:

AB Transitio heeft nog twaalf dubbeldekkertreinen besteld bij Stadler. Transitio licht een optie uit een contract dat sinds 2016 loopt. De inmiddels bestelde treinen worden, conform het lopende contract, in het najaar van 2021 geleverd. De treinen zullen in de regio van het Mälarmeer, ten westen van de Zweedse hoofdstad Stockholm, gaan rijden.

Transitio Zweden

Transitio en Stadler hadden sinds 2016 een lopend contract voor de levering van dubbeldekstreinen aan diverse regio’s in Zweden. In de eerste instantie werden er 33 treinen besteld voor Mälab maar daar werden nog eens acht treinen toegevoegd voor de grafische afbeeldingen van Uppsala County. De tweede optieoproep omvat nu twaalf treinen voor Mälab. In totaal heeft Transitio nu 53 KISS-treinen besteld bij Stadler.

Dubbeldekstreinen

De vierdelige dubbeldekstreinen hebben een klasse die comfortabel is vormgegeven. Ze bieden passagiers veel beenruimte en een ruimtelijk gevoel. Stadler heeft de carrosserieën, van de treinen voor Mälab, aangepast aan het Zweedse ontruimingsprofiel. De maximumsnelheid van de treinen is 200 kilometer per uur. Om de winterse omstandigheden te kunnen trotseren zijn de treinen uitgerust met dubbelwandige wagentransities, vloerverwarming en goede isolatie..

Ansgar Brockmeyer, salesmanager bij Stadler, zegt: “Net als de treinen die sinds december 2019 in dienst zijn, zullen ook de nieuw bestelde voertuigen de Scandinavische designlijn volgen die in samenwerking met Transitio is ontwikkeld. Het feit dat we kort na het begin van de passagiersdienst van de nieuwe dubbeldekkers al een vervolgopdracht van Transitio hebben ontvangen, is een groot teken van vertrouwen en erkenning van de kwaliteit van de nieuwe treinen. “

Foto: ©Stadler

Berichtendienst: Wil jij op de hoogte blijven van onze laatste (nieuws)berichten? Schrijf je dan hier in voor onze berichtendienst.

Disclaimer: Informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Treinennieuws stelt zich niet aansprakelijk voor ontstane schade en verliezen door beslissingen gebaseerd op de gepubliceerde informatie.