Stadler presenteert diesel FLIRT

De Estlandse spoorwegmaatschappij Elektriraudtee AS en Stadler Rail vierden de vorige week de officiële komst van de eerste elektrische en dieseltreinstellen van het type FLIRT in Estland. Juhan Parts, minister van Economische Zaken en Communicatie van Estland, Kauler Qaeda, voorzitter van de raad van Elektriraudtee, en Peter Jenelten, Executive Vice President Marketing & Sales van Stadler Rail Group, aan het publiek gepresenteerd in Tallinn, de eerste twee treinen. Stadler levert Elektriraudtee tot de zomer van 2014 in totaal 18 elektrische en 20 diesel-FLIRT (Fast Light Innovative Electric Multiple Unit). Het is de eerste diesel uit de Stadler FLIRT.
“Deze eerste twee treinen markeren het begin van een nieuw tijdperk, voor Elektriraudtee om een van de belangrijkste vervoerder van de Estse te worden.” zei Kauler Qaeda, voorzitter van de raad van Elektriraudtee met trots.
Zelfs Peter Jenelten, Executive Vice President Marketing & Sales van Stadler Rail Group, is enthousiast over deze mijlpaal: “Het is een zeer unieke kans voor een railvoertuig fabrikanten, om een compleet nieuwe vloot te leveren. We zijn erg trots en blij om vandaag de eerste nieuwe treinen voor Estland aan het publiek te tonen. Het FLIRT is en blijft het best verkopende product van Stadler, die nu ook is een diesel versie. ”
Elektriraudtee is 2009 kondigde de aankoop van 18 elektrische (EMU) en 20 diesel-elektrische (DMU) treinstellen individueel. Stadler won deze aanbesteding, waarna de contracten werden ondertekend in augustus 2010. Totaal bouwt Stadler was op 12, driedelig en vier-deel 6 EMU’s en 6 twee-delige, driedelig 8 en 6 vier-auto DMU’s voor het de spoorbreedte van 1520 mm en zijn ontworpen en gefabriceerd om de zwaarste winterse omstandigheden typisch voor Estland te weerstaan. Stadler heeft de expertise voor deze, dankzij eerdere leveringen aan Finland en Noorwegen. De cabine was een ergonomisch en modern design, die de huidige arbeidsomstandigheden van bestuurders verbetert. De treinen werden gebouwd om de huidige crash normen te voldoen. Passagiers zullen ook verbeterde comfort merken, zoals airconditioning, gratis WiFi, stopcontacten voorzien voor het opladen van laptops en mobiele telefoons, videobewaking De treinen hebben een 70% lage vloer. Bovendien de brede deuren zorgen voor een soepele en snelle in- en uitstappen van passagiers.


Foto links (links naar rechts): Qaeda Kauler, voorzitter van Elektriraudtee, Juhan Parts, Business en Communicatie Minister van Estland, en Peter Jenelten, Executive Vice President Marketing & Sales van Stadler Rail Group tijdens de roll-in ceremonie in de deur van de nieuwe FLIRT
Foto boven: De nieuwe diesel-FLIRT – met in het afzonderlijke middelste rijtuig de dieselmotor. De regeling van een aparte vervoersvoorwaarden voor passagiers reduceert in weinig lawaai en de trillingen voor de passagiers.

%d bloggers op de volgende wijze: