Na Lugano en Zurich kiest Basel ook voor de lands rail fabrikant Stadler voor de levering van acht lightrailvoertuigen, al worden deze in Valencia gebouwd. Stadler zal de LRV’s vanaf de fabriek in Valencia leveren vóór hun ingebruikname in december 2022. De 100% lage-vloer trams bestaat uit zeven wagens en zijn ruim 44 meter lang en 2.40 breed met een capaciteit van 260 passagiers, inclusief 88 zitplaatsen , de meeste passagiers moeten dus staan. Er zullen wel 16 opklapbare stoelen zijn. De trams hebben aan iedere zijde zeven deuren voor snel in- en uitstappen. De nieuwe lijn wordt ontwikkeld door Limmattalbahn AG, die gezamenlijk eigendom is van de kantons Zürich en Aargau. Bron en foto: Stadler Rail twitter.
Gerelateerde berichten

Nieuws
De Steenbok van de RhB
Dr. Renato Fasciati, directeur van RhB, en dr. Thomas Ahlburg, groeps-CEO van Stadler, presenteerde vandaag de “Steenbok” voor het eerst aan het publiek. Ongeveer 120 genodigden uit zaken en politiek keken in Altenrhein live naar […]

Internationaal
Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS
17/01/2018 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS
De nieuwe BLS trein in het besneeuwde Zwitserse landschap – Weer een grote order voor de Zwitserse treinenfabrikant.BLS maakte de grootste inkoop van rollend materieel in zijn geschiedenis bekend. De reizigers hebben vanaf 2021, 52 […]

Nieuws
ETCS in Arriva treinen vanaf 2022
Vandaag ondertekende Arriva een contract met Stadler voor eerste inbouw van ETCS-systeem GUARDIA in haar treinen. Arriva Nederland en Stadler ondertekenden een contract voor de inbouw van het European Train Control System (ETCS) GUARDIA in […]