Na Lugano en Zurich kiest Basel ook voor de lands rail fabrikant Stadler voor de levering van acht lightrailvoertuigen, al worden deze in Valencia gebouwd. Stadler zal de LRV’s vanaf de fabriek in Valencia leveren vóór hun ingebruikname in december 2022. De 100% lage-vloer trams bestaat uit zeven wagens en zijn ruim 44 meter lang en 2.40 breed met een capaciteit van 260 passagiers, inclusief 88 zitplaatsen , de meeste passagiers moeten dus staan. Er zullen wel 16 opklapbare stoelen zijn. De trams hebben aan iedere zijde zeven deuren voor snel in- en uitstappen. De nieuwe lijn wordt ontwikkeld door Limmattalbahn AG, die gezamenlijk eigendom is van de kantons Zürich en Aargau. Bron en foto: Stadler Rail twitter.
Gerelateerde berichten
Eerste treinreizigers via Betuweroute
17/11/2017 emanuel Internationaal, Nieuws, NS Reacties uitgeschakeld voor Eerste treinreizigers via Betuweroute
Het is maar voor een paar dagen, maar na anderhalf jaar van voorbereiding, veiligheidsanalyses en testritten worden het weekend van 25 november voor het eerst personentreinen over de Betuweroute toegelaten. De internationale ICE trein van […]
Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS
17/01/2018 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS
De nieuwe BLS trein in het besneeuwde Zwitserse landschap – Weer een grote order voor de Zwitserse treinenfabrikant.BLS maakte de grootste inkoop van rollend materieel in zijn geschiedenis bekend. De reizigers hebben vanaf 2021, 52 […]
Hengelo-Bielefeld start vandaag weer
26/02/2018 emanuel Internationaal, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Hengelo-Bielefeld start vandaag weer
Op de foto van Gertjan Stamer staat de nieuwe FLIRT gereed voor vertrek . Na veel technische storingen, gaat de lijn Hengelo-Bielefeld vanaf maandag 26 februari echt van start. De testritten stemmen vervoerder Keolis Eurobahn […]