Siemens Mobility’s Inspiro-treinen en automatische treincontrolesystemen voor Metro Sofia

Advertentie

Copyright: Siemens

Een feestje bij Siemens Mobility’s, de moderne Inspiro-treinen en Communications Based Train Control (CBTC) Trainguard MT (TGMT) -systemen zijn vandaag in gebruik genomen op lijn 3 van de metro van Sofia. De treinen en systemen zullen de derde metrolijn van de Bulgaarse hoofdstad bedienen, die vandaag werd geopend in aanwezigheid van de minister van Transport Rosen Zhelyazkov, de burgemeester van Sofia, mevrouw Yordanka Fandakova en de uitvoerend directeur van “Metropoliten” EAD Prof. Dr. Stoyan Bratoev.

Sofia lijn 3

Bij de officiële opening van het metrostation Medical University konden de aanwezigen het comfort en de hoge betrouwbaarheid van de Inspiro-treinen ervaren tijdens een demonstratietrip met de nieuwe treinen.

Michael Peter, CEO Siemens Mobility, zei: “We zijn trots dat we een van de meest succesvolle en milieuvriendelijke treinen hebben geleverd op het gebied van stedelijk spoorvervoer, die de manier waarop mensen door Sofia reizen zal veranderen. Onze Inspiro-treinen zijn ontwikkeld met speciale nadruk op laag energieverbruik, geoptimaliseerd onderhoud, toegankelijkheid voor iedereen en milieuoverwegingen. Aan het einde van zijn levensduur kan tot 95 procent van het rollend materieel worden gerecycled. “

Oosterijk

De carrosserieën van Inspiro zijn gebouwd in de Siemens Mobility-fabriek in Wenen, Oostenrijk, terwijl de draaistellen worden geproduceerd in de Siemens Mobility-fabriek in Graz. De eindassemblage, het testen van de fabriekstrein en de statische inbedrijfstelling van de treinen vindt plaats in de fabriek van Newag in Nowy Sacz, Polen.
De treinen kunnen een snelheid vsn 80 kilometer per uur halen. Hun vloer is een gewichtsbesparende, geluidsabsorberende plaat van kurk en aluminium. Ze beschikken ook over een zeer redundant tractie- en remsysteem (bogie-georiënteerd), wat zorgt voor een hoge beschikbaarheid en elektrodynamisch remmen tot bijna stilstand. Bron en foto: Siemens – Hier de link naar de video over the making of van de treinen en hier staan alle technische gegevens.

Berichtendienst: Wil jij op de hoogte blijven van onze laatste (nieuws)berichten? Schrijf je dan hier in voor onze berichtendienst.

Disclaimer: Informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Treinennieuws stelt zich niet aansprakelijk voor ontstane schade en verliezen door beslissingen gebaseerd op de gepubliceerde informatie.