Siemens Mobility verkoopt de 1000ste Vectron-locomotief

Advertentie

De eerste test van de Vectron locomotief door Siemens

Laatste update:

Made in Munich: locomotieffabriek in München-Allach levert aan 49 klanten in 16 landen

Jubileumlocomotief gaat naar de Deense Staatsspoorwegen

Platformconcept maakt duurzaam en flexibel gebruik mogelijk

Siemens Mobility heeft zojuist zijn 1000e Vectron-locomotief verkocht. De jubileumlocomotief is besteld door de Deense Staatsspoorwegen (DSB). De eerste Vectron werd in 2012 geleverd en alle locomotieven zijn gebouwd in de Siemens Mobility-fabriek in München-Allach. De bestelling van DSB is voor acht AC Vectrons. Tot op heden zijn er in totaal 1.003 Vectrons verkocht aan 49 klanten in 16 landen.

“De verkoop van de 1000ste Vectron is een succes dat het langdurige vertrouwen en de tevredenheid van onze klanten onderstreept. De Vectron is ontworpen voor gebruik in heel Europa en maakt grensoverschrijdend transport mogelijk zonder van locomotief te veranderen. Ze creëren transportcorridors over de grenzen heen, wat zorgt voor efficiënte , milieuvriendelijk en betrouwbaar Europees spoorvervoer “, zegt Sabrina Soussan, CEO van Siemens Mobility.

“We zijn sterk gefocust op ons vermogen om duurzaam openbaar vervoer te verzekeren met bewezen elektrische platforms in onze modernisering van DSB’s vloot van rollend materieel. We kijken er natuurlijk naar uit om alle Vectron-locomotieven te ontvangen die we bij Siemens Mobility hebben besteld, en het feit dat we locomotief nummer 1000 zullen ontvangen, toont aan dat het mogelijk is om gestandaardiseerde en kant-en-klare producten in de spoorwegindustrie op de markt te brengen “, Aldus Jürgen Müller, Executive Vice President, Strategy and Rolling Stock, DSB.

Siemens Mobility verkoopt de 1000ste Vectron-locomotief

De Vectron wordt gebruikt voor zowel vracht- als passagiersvervoer. De locomotieven kunnen worden geleverd als een puur elektrische versie die werkt op wisselstroom (AC) of gelijkstroom (DC), of als een multisysteem (MS) variant. De Vectrons hebben een vermogen van 5,2 of 6,4 megawatt. Voor vrachtvervoer in geselecteerde landen heeft Siemens Mobility ook de standaard Smartron-locomotief en de Vectron Dual Mode, een gecombineerde diesel- en elektrische locomotief, in haar portfolio.

Een van de eerste Vectros in november 2010 bij Siemens-Werk in München-Allach.

De Vectron-locomotieven hebben al meer dan 300 miljoen kilometers gereden en zijn gecertificeerd voor gebruik in Oostenrijk, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Finland, Duitsland, Hongarije, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië, Servië, Slowakije , Slovenië, Zweden, Zwitserland en Turkije. De Vectron is onlangs ook goedgekeurd voor gebruik in België.

Met inbegrip van deze nieuwe order is de door DSB geëxploiteerde Vectron-vloot uitgegroeid tot 42 locomotieven. Het bedrijf bestelde in 2018 en 2019 zijn eerste 34 AC Vectrons bij Siemens Mobility. De locomotieven zullen worden gebruikt voor passagiersvervoer in Denemarken. De leveringen starten eind 2020. Bron Persbericht Siemens- Foto’s: Siemens Mobility

1 Comment

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.