Siemens had een Inno wereldpremière

innotrans-highlight-desiro-city-thameslink SiemensVolgens Siemens was het een wereldpremière. In bijzijn van de Britse staatssecretaris voor Transport, Patrick McLoughlin en Jochen Eickholt, CEO Siemens Rail Systems, naast Cross Londen Treinen en Govia Thameslink Railway Limited, heeft Siemens voor het eerst drie volledig geassembleerde wagens voor de nieuwe Class 700 trein laten zien, om te worden gebruikt als onderdeel van het ‘’Thameslink’’ project. De Class 700 treinen zijn ongeveer 25% lichter dan de vorige generaties en zijn tot 50% energiezuiniger.
De eerste wagens zullen begin 2016 te zien zijn op het traject Bedford naar Brighton. Tegen het einde van 2018, zullen alle wagens van deze serie afgeleverd zijn. Dit komt dan neer op 24 treinen per uur in elke richting. Er waren lovende woorden van: Patrick McLoughlin, staatssecretaris voor vervoer: “Een wereld-klasse spoorwegnet moet wereldklasse treinen hebben, en het is fantastisch om de nieuwe ruime en energiezuinige wagens die passagiers straks gebruiken te zien. Deze treinen zullen tastbare voordelen hebben voor de passagiers wanneer ze in dienst komen.” Jochen Eickholt, CEO Siemens Rail Systems Division, zei: “Onze projectteams in Groot-Brittannië en in Duitsland hebben hun hart en ziel in de ontwikkeling van de tweede generatie Class 700 voor Groot-Brittannië gelegd. Andy Pitt, Executive Chairman, Cross Londen Treinen, zei: “Cross London Trains is verheugd deze klasse 700 treinen te hebben gefinancierd en het is fantastisch om zo’n toonaangevende evenement te zien”. Charles Horton, Chief Executive Officer van Govia Thameslink Railway Limited (GTR), Thameslink en Great Northern , zei tot slot: “De Classe 700 zal een gewldige reiservaring geven aan onze passagiers. Wanneer in 2018 op de twee routes alle treinen meedoen zullen er fantastische nieuwe verbindingen door het zuidoosten zijn. “

innotrans-highlight-avenio-munichMaar Siemens heeft natuurlijk meer

Zoals een Metro C2 voor München en een Metro Inspiro Kuala Lumpur Maleisië. en de Avenio tram waarvan kort geleden ook de eerste in Den Haag is afgeleverd. In de Beierse hoofdstad rijden alleen Siemens 100% lage vloer trams.
Ook aan de technische kant was er veel te zien zoals het Train Control System Trainguard PTC. Getest, betrouwbare en bewezen: Siemens biedt een uitgebreid Positieve Train Control oplossing, speciaal ontworpen voor de specifieke eisen.
De Ticketing: voor het opzetten van netwerken van informatie, route plannen, boeken en reserveren op verschillende vervoermiddelen.
Of het nu nieuwbouw of modernisering, van semi-of volautomatische besturing van de trein: Siemens kan het bieden, een treinbesturings- voor metro-systemen over de hele wereld.
Oplaadinfrastructuur en technologieën voor de opslag om te trams te laten rijden zonder bovenleidingen en innovatieve infrastructuur voor elektrische bussen.

%d bloggers op de volgende wijze: