Het openbaar vervoer bedrijf, Rheinbahn AG in D, gaat in opdracht van Siemens het signaleringssysteem van de Düsseldorf Light Railway de komende jaren moderniseren. De tunnel in de binnenstad van de Rheinbahn is een van de drukste lightrail lijnen in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. Deze lijn is ongeveer 11 kilometer lang en is gepland om in het najaar van 2018 weer te kunnen worden heropend. Düsseldorf begon de bouw van haar light rail-systeem in de jaren 1970 en 1980. De apparatuur in de tunnels is dan nu tussen de 30 en 40 jaar oud. Daar de reserveonderdelen niet meer beschikbaar zijn voor deze oude technologie, moet het gehele signaleringssysteem worden gemoderniseerd. Siemens zal de lijnen met het Trainguard ZUB 222 treinbeveiligingssysteem voor semi-automatische bediening modernisren. De bestuurder zal nog steeds rijden en remmen trams met de hand bedienen, maar een treinbeveiligingssysteem zal zijn snelheid continu monitoren. De Controlguide Vicos OC operaties controlesysteem zal automatisch toezicht houden en de controle van dewagens. De huidige relais zullen ook worden vervangen door een Trackguard Sicas ECC elektronische vergrendeling.