Er zijn altijd mensen op zoek naar goedkope treinreis deals, reizen met de trein voor het gezin, treinreizen die richting het vliegveld leiden, richting hotels, het favoriete pretpark of gewoon voor werk. U als adverteerders dient hier klaar voor te zijn!
De concurrentie zal groter zijn dan ooit. De reis- en horecabranche is het afgelopen decennium aanzienlijk gegroeid en zal na corona wederom gaan bloeien, meer dan ooit. Dus hoe kunt u de consumenten online overtuigen om de trein te pakken? Met SEO!
Zou het niet geweldig zijn als iemand op een zoekwoord voor treinreizen zou zoeken, uw betaalde zoekadvertentie zou zien, erop zou klikken en onmiddellijk zou converteren? Helaas is het huidige klanttraject vaak veel complexer. SEO uitbesteden kan het voor u stukken eenvoudiger maken doordat u de ingewikkelde zaken overlaat aan degenen die hiervoor gestudeerd en de juiste tools voor in huis hebben.
In feite kan één persoon online honderden interacties hebben met merken terwijl degene onderzoek doet naar zijn of haar treinreis. Vele zoekopdrachten, video’s en vele webpagina’s worden door de consument bezocht om onderzoek te doen naar de uiteindelijk beste deal. Hoe komt u hierbij in het vizier van de klant?
Ga aan de slag met linkbuilding
Wat is linkbuilding? Het maken van een link naar uw eigen website is onderdeel van linkbuilding en is een van de beste manieren om uw SEO voor uw organisatie te vergroten. Hoe meer inhoud u op uw site heeft met betrekking tot treinreizen, hoe groter de kans dat u een verkoop doet. Wanneer mensen op zoek zijn naar deals voor treinreizen, zoeken ze vaak naar de sites die de beste deals bieden. Een SEO bureau kan u een lijst met adviezen geven waaruit u kunt kiezen om uw online vindbaarheid te vergroten. Onderdeel van linkbuilding is content oftewel inhoud. De beste manier om backlinks te krijgen, is door middel van hoogwaardige inhoud. Schrijf inhoud vanuit het perspectief van uw doelgroep en creëer inhoud die uw doelgroep aanspreekt, zodat meer mensen u vinden, erop klikken en uw onderneming nog meer gaat converteren.
Geef ze wat ze willen
Als u eenmaal weet op wie u zich richt, is het tijd om u te concentreren op wat deze doelgroep wil.
Zorg ervoor dat uw aanbod de mensen duidelijk verteld dat u heeft wat ze willen of nodig hebben voor hun treinreis. Dit kan betekenen dat u uw berichten moet afstemmen op mensen die betaalbare deals nodig hebben, een all-inclusive treinreis willen of op zoek zijn naar bepaalde trajecten.
Breng ze waar ze heen willen
De zomer is een goed moment om uitstapjes in Nederland te maken, naar parken en natuurgebieden, pret- en themaparken, campings of om internationale bestemmingen te bezoeken met de trein. Mensen weten waar ze heen willen, waardoor ze een hogere koopintentie hebben. Dus breng ze daar, push uw harde aanbiedingen en deals via advertenties.
Besteed aandacht aan hoe mensen naar reizen zoeken
Mensen schakelen tussen mobiel en desktop. Over het algemeen zijn de meeste mobiele treinreis zoekers op het internet op zoek naar ideeën en om prijzen te vergelijken, terwijl de meerderheid van de treinreis zoekers op de desktop klaar is om te kopen of een reservering te boeken.
Hoewel mensen voornamelijk op mobiel zoeken naar reizen, bleek uit het onderzoek van Google dat 75% van de reizigers uiteindelijk een aankoop deed op een desktop of laptop. Bijna de helft controleert de prijzen op een computer nadat ze op een smartphone hebben gewinkeld. Maak uw website daarom zowel desktop als mobielvriendelijk om zodoende beide doelgroepen te kunnen bereiken.
Berichtendienst: Wil jij op de hoogte blijven van onze laatste (nieuws)berichten? Schrijf je dan hier in voor onze berichtendienst.
Disclaimer: Informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Treinennieuws stelt zich niet aansprakelijk voor ontstane schade en verliezen door beslissingen gebaseerd op de gepubliceerde informatie.