Rode streep wordt groen

Niet alleen de NS doet er alles aan om de treinen groen te laten rijden, maar ook de DB. Zij laten zelfs de passagiers ziet dat haar treinen groen rijden door de rode strepen op hun ICE’s groen te maken.

Nieuw exterieurontwerp voor ICE-treinen: rode streep wordt groen

De Duitse Spoorwegen (DB) maakt zijn rol als milieu-pionier zichtbaar op hun treinen en veranderde het exterieurontwerp van hun ongeveer 280 ICE-treinen: bij de twee wagens met het onderscheidende ICE-profiel aan de bovenkant en aan het einde van de trein komt de rode streep door een groene vervangen. Een extra groen stekkersymbool geeft aan dat alle langeafstandstreinen worden aangedreven door 100 procent groene stroom.

DB CEO Dr. Ing. Richard Lutz en Enak Ferlemann, staatssecretaris van het Federale Ministerie van Vervoer en Digitale Infrastructuur, presenteerden vandaag in Berlijn de eerste ICE in het nieuwe ontwerp. Ontwerp (DB / Pierre Adenis)

Dr. Richard Lutz: “Geen enkel vervoermiddel is zo klimaatvriendelijk als de trein. Als grootste mobiliteitsbedrijf in Duitsland willen we voorop lopen op het gebied van klimaatbescherming. We sturen een sterk signaal met de groene ICE. “

Enak Ferlemann: “Duitsland heeft een sterk spoor nodig. Als je echte klimaatbescherming wilt, kun je de trein niet missen. De groene ICE is het juiste signaal op het juiste moment. “

Sinds 2018 reizen alle ICE met 100 procent groene stroom. Met de volledige conversie naar hernieuwbare energiebronnen heeft DB alleen al in 2018 ongeveer 1,4 miljoen ton CO 2 bespaard. Dit komt overeen met de CO 2 -balans van meer dan een half miljoen wagens.

Ook in Duitsland stijgt het aantal passagiers al jaren – de DB verwacht verdere groei van een mogelijke verlaging van het btw-tarief. Het Klimaatkabinet van de federale overheid zal de komende week hierover adviseren. Een verlaging van 19 tot 7 procent voor langeafstandstickets zou een berekende prijsverlaging van 10 procent betekenen voor klanten. DB-baas Lutz: “Het financiële voordeel van een btw-verlaging zouden we met goedkopere tarieven 1: 1 doorgeven aan onze klanten.”

Het nieuwe exterieurontwerp van de ICE-vloot is onderdeel van de nieuwe bedrijfsstrategie “Duitsland heeft een sterk spoor nodig”. DB wil onder meer het aantal passagiers in het langeafstandsverkeer verdubbelen en zo een belangrijke bijdrage leveren aan de bescherming van het klimaat. Bron n foto’s DB

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie