Berlijn / München, De nieuwe ICE 3 treinen van Siemens voor de Duitse spoorwegen hebben in 2013 hun goedkeuring voor ritten in dubbele tractie – dwz de gekoppelde treinen – in Duitsland al ontvangen. De eerste nieuwe ICE 3 treinen , Serie 407 , zijn al een tijdje in de DB passagiersdienst opgenomen. Maar vandaag 18 februari 2014 konden pers en genodigden de nieuwe ICE 3 zelf ervaren op een snelle trein rit Frankfurt en Keulen. DB presenteerde haar nieuwe Siemens aanwinst nu echt onder de titel ” Presentatie ritje met de nieuwe ICE 3 , Class 407 ” er werd vertrokken vanuit Frankfurt ( Main ) Centraal Station , Platform 11. Aanboord waren de project manager van de Deutsche Bahn en van Siemens AG
De nieuwe Siemens hogesnelheidstrein is met succes actief op de Deutsche Bahn (DB) spoorwegnet sinds december 2013. Vier treinen zijn reeds geleverd aan DB. De volgen treinen volgen tegen het einde van maart 2014. De Velaro D functies verhoogde energie-efficiëntie en flexibiliteit en verbeterde comfort. De aerodynamische eigenschappen van de trein, bijvoorbeeld, zijn verder geoptimaliseerd om energieverbruik te reduceren, verminderen luchtweerstand met ongeveer 20 procent in vergelijking met de voorganger. De Velaro D is ook de eerste DB hogesnelheidstrein die is uitgerust met een lift voor rolstoelgebruikers aan weerszijden van de trein. De vele andere innovatieve kenmerken van de nieuwe ICE 3 werden belicht door dr. Jürgen Wilder, CEO van de Siemens en Andreas Busemann, Hoofd Productie bij DB Bahn.”We zijn in staat om met succes de uitdagingen, vooral in het certificeringsproces, en zijn erg blij met de nieuwe ICE 3 nu op het Duitse spoorwegnet te zien rijden,” zei Wilder.