Praxisbuch Bahnsicherung

Aangezien de spoorwegen in Zwitserland de lucht schoon willen houden beperken zij de snelheid van de treinen tot 200 km per uur in tegenstelling met Duitsland en Frankrijk waar men met 300 kilometer per uur rijdt, is er een compleet nieuwe veiligheidscultuur op de spoorwegen aangebracht. Voor de steeds geavanceerdere en strakke tijdschema’s van vandaag is de “zero-error-tolerantie” van kracht. Sterker nog: veiligheid moet daar ook de hoogste prioriteit hebben.
In het nieuwe boek Praxisbuch Bahnsichrung wordt beschreven en met veel foto’s wat de spoorwegen vandaag doen om zelfs de kleinste storingen te voorkomen, omdat het pad van de signaalboxverstoring naar de verkeersramp vaak maar een paar honderdsten van een seconde uit elkaar ligt. Iedereen die dagelijks met de trein reist, weet het maar al te goed: de huidige dienstregelingdichtheid laat geen ruimte voor vertragingen. De tijd van het inhalen is definitief voorbij in de dagen van de grote internationale netwerken. Tegenwoordig is het belangrijk om systemen te hebben in plaats van plannen, systemen die zo complex zijn geworden dat ze niet langer kunnen worden bestuurd zonder hightech, zonder computers en sensoren. Een prachtig boekwerkje van 150 pagina’s, uitgegeven door de bekende Zwitserse uitgeverij AS-Verlag, waar je ook dit kunt bestellen voor CHF 39,80 ( Denk aan de verzendkosten) Bron en foto: AS Verlag

Praxisbuch Bahnsicherung
Praktisch boek spoorwegveiligheid

Auteurs: Dirk Bödeker, Ruedi Hösli, Sepp Moser
Pagina’s: 160
ISBN: 9783906055800
Eerst druk
Uitvoering Hardcover
Formaat: 14 x 22 cm
Prijs CHF: 39,80
Taal: Duits
Uitgever: AS-Verlag