Een gezelschap van zo’n vijftig mensen, bestaande uit vertegenwoordigers van reizigers, personeel en provincies heeft vandaag bij Stadler in Bussnang in Zwitserland gestemd over het interieur en aanzicht van de nieuwe Arriva treinen die in Groningen en Friesland gaan rijden. Arriva, een trouwe Stadler klant, bestelde 18 treinen. De treinen moeten in de toekomst makkelijk omgebouwd kunnen worden om te rijden op trajecten met gedeeltelijke bovenleiding. Arriva laat altijd de reiziger mee beslissen over hoe de treinen er uit komen te zien. Tijdens het bezoek van de Nederlandse delegatie was er natuurlijk veel discussie hoe de door Stadler compleet nieuw ontwikkelde treinen met 151 zitplaatsen er uit moet komen te zien, welke kleur de stangen moeten krijgen en welke plek het beste is voor de AED. De treinen moeten in 2023 allemaal uitgeleverd zijn. Met de order is 170 miljoen euro gemoeid. Foto’s: Arriva. Hier een video van Omroep Friesland
Gerelateerde berichten
Niet meer overstappen
De 110 jaar oude Vechtlijn viert 29 augustus een feestje met de Openingshandeling van het traject Almelo-Mariënberg-Hardenberg. Vanaf deze dag rijdt de trein tussen Almelo en Mariënberg door naar Hardenberg. Zo ontstaat een rechtstreekse treinverbinding […]
Dit gebeurt er als je door rood licht rijdt
Spoor lopen, door rood licht rijden bij een overweg zonder spoorbomen, allemaal onnodige ongelukken. Let eens een beetje op, doe geen domme dingen, wees niet baldadig. U helpt hier vertragingen van uw trein mee voorkomen. Dit […]
Drielandentrein nog niet vertrokken
De doorgaande internationale ‘Drielandentrein’ Liège Guillemins-Maastricht-Heerlen-Aachen Hauptbahnhof – die met ingang van de nieuwe dienstregeling op 9 december van start had moeten gaan, rijdt nog niet. Arriva heeft voor deze verbinding acht nieuwe treinstellen laten […]