Het tijdschrift Rails van de Nederlandse Spoorwegen zal in zijn huidige vorm verdwijnen. Dit schrijft NRC Handelsblad. De NS wil af van het eigenzinnige blad, omdat het voor te weinig reizigers herkenbaar zou zijn. “Eigenlijk werd het min of meer per ongeluk een hip blad voor de avant-garde””, zegt Bonita van Lier, bladmanager bij NS. „Dat is mooi, maar daardoor bediende het ook een te kleine doelgroep.” Volgens Van Lier herkent een te groot deel van de reizigers zich niet in Rails. “Ouderen passagiers vinden het bijvoorbeeld vervelend dat in de modereportages de kleding nauwelijks in beeld komt. Als we door te veel artisticiteit een grote groep reizigers van ons vervreemden dan slaan we de plank mis”, zegt Van Lier. De NS wil de naam Rails wel behouden, maar er een ander, “prettig” blad van maken, waar iedereen zich in herkent. Over de formule wordt nog nagedacht, maar bladmanager Van Lier denkt als voor beeld aan Holland Herald van KLM. Wij van treinennieuws.nl vinden het DB tijdschrift een beter voorbeeld. Binnenkort presenteren verschillende uitgeverijen een nulnummer. Het is onbekend wanneer de nieuwe Rails verschijnt. Wij houden u op de hoogte. Bron: Medianed