NS Hispeed werkt aan de toekomst

Wanneer de uitvoerde firma’s van het hogesnelheidstraject het niet halen, hangt hun een claim van miljoenen euro boven het hoofd, aldus een artikel in de Telegraaf 11 september 2007. Volgens de berichten ligt de NS op schema. De eerste vernieuwde treinen als InterCity naar Brussel zijn gepresenteerd als complete trein. NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS, werkt aan de toekomst en maakt zich klaar voor het rijden over de hogesnelheidslijn HSL-Zuid. Vooruitlopend op het definitieve hogesnelheidsmaterieel najaar 2008, zullen bij de start in december 2007 snelle locomotieven met moderne comfortabele rijtuigen over het hogesnelheidstraject naar Brussel rijden. Sinds kort rijden de eerste rijtuigen in de nieuwe verschijning in de InterCity naar Brussel De TRAXX 160 locomotief is van Bombardier en wordt door HSA geleased via Angel Trains. Reizigers zullen bij de start van de hogesnelheidstrein in december reizen in moderne, totaal in- en extern gerenoveerde rijtuigen, voorzien van alle gemak en comfort. Eind november zal het totale park van 70 vernieuwde rijtuigen ingezet worden op de huidige lijn Amsterdam-Brussel. In december zal de trein over het nieuwe hogesnelheidstraject met een snelheid van 160 kilometer per uur naar Brussel rijden. Met de start op de hogesnelheidslijn zullen reizigers al direct profiteren van forse reistijdwinst. De reistijd tussen Amsterdam en Rotterdam gaat met 20 minuten omlaag. De stadscentra van Amsterdam en Rotterdam liggen dan nog 40 minuten van elkaar af, een reistijdwinst van bijna 40%. Tussen Rotterdam en Breda wordt nog eens circa 20 minuten tijdwinst geboekt, zodat de reistijd Amsterdam-Breda wordt ingekort tot 1.05 uur, nu nog 1.45 uur: een reistijdwinst van ruim 30%.

%d bloggers op de volgende wijze: