NS Hispeed vanaf nu ook naar Breda

Advertentie

NS Hispeed vanaf nu via de hogesnelheidslijn naar Breda. Fyra gaat vanaf  4 april 2011 naar Breda rijden. Daarmee komen Amsterdam en Breda op iets meer dan een uur reizen, om precies te zijn 1 uur en 8 minuten van elkaar te liggen. Met de aansluiting van Breda op het hogesnelheidsnetwerk ontstaat een hoogwaardige verbinding tussen Brabant en de Randstad die de reiziger in staat stelt om snel en comfortabel te reizen.
Maarten Spaargaren, commercieel directeur NS Hispeed: “Vanaf 4 april gaat een lang gekoesterde wens van klanten en NS Hispeed in vervulling. Door zonder overstap via de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Breda te reizen kunnen zij minimaal 35 minuten winnen op hun reistijd. Dat brengt mensen dichter bij elkaar en stelt hen in staat efficiënter met hun tijd om te gaan. We zijn er van overtuigd dat aansluiting van Breda op de HSL voorziet in een belangrijke behoefte van onze klanten”.
Fyra rijdt, tot dat de V 250 komt, met comfortabele Intercityrijtuigen. Er kunnen zitplaatsen worden gereserveerd en er is catering aan boord. Fyra krijgt halfuursdienst in het weekend. Fyra zal nog dit jaar ook in het weekend twee keer per uur gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Tot nu toe was dit alleen op werkdagen het geval. Door uitbreiding van de frequentie in het weekend wordt het voor de reiziger aantrekkelijker om ook in het weekend van Fyra gebruik te maken.

Sinds 1 februari kunt u online uw tickets bestellen voor de Fyra, klik hier om treinkaartjes te kopen.

Burgemeester Peter van der Velden van Breda en Jan-Willem Siebers, Directievoorzitter NS Hispeed, hebben vanochtend officieel de hogesnelheidslijn tussen Rotterdam en Breda in gebruik genomen. Dat gebeurde door het binnenrijden van Fyra in station Breda. De stad is hiermee aangesloten op het Nederlandse hogesnelheidsnetwerk.

1 Comment

  1. wat ik niet snap is dit :

    1 : waarom zou voor de preis van een tgv tiket in een omgebouwde internationale trein gaan zitten ?

    ns begrijpt vlijkbaar niet dat de preis van een ticet omlaag moet als niet met het beloovde materiel word gereden…. het gaat immers ook om de ervaring van in een hogesnelheidstrein te zitten en niet allen om de snellere rit…

    2 : als deze trein zoals aangegeven word voor \woon werk verkeer\zou moeten worden gebruikt dan past het betalings systheem er niet bij…

    niemand gaat online bestellen als je met de ov chip in elke ns trein kan zitten !

    heb ze dit al verteld maar ns is stug en eigewijs….

    ns snapt niet dat mensen die van een trein gebruik maken ( zoals mij ) geen zin hebben in van te voren te bestellen en rezerveren…

    je stapt op een trein als op een tram en bus …
    je gaat op de bonefooi naar het station wanner je weet dat dat dat ding komt rezerveerd wat meer tijd , en koopt op het station een kaartje of je gebruikt je chip…. lekker makkelijk…

    zo gaat die trein nooid vol komen !!

    3 : hoeveel mensen moeten van breda naar amsterdam ?

    je moet echt tegenover het station wonen om deze trein te pakken want als je met de auto naar het station moet dan kan je net zo goed heel de rit maken….

    4 : ns had beter geinversteerd in een hsl van roterdam naar maastricht , dat geintje kost mij nl 3 uur en daar vald nog zeker 2 uur winst op te halen met een hsl trein , en niet dat kleine stukje wat ze nu hebben aangelegd….

    komt bei dat als je bij schiphol komt je winst voorbij is want dan gaat dat ding over bestaand spoor…

    nee dan maar wat langer en de intercitty

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.