NS door weer en wind

Een NS Sprinter ontwerp

Treinreizigers die soms uren op koude en tochtige perrons hebben gestaan, wachtend op een trein, die door een sein- of wisselstoring veroorzaakt door hevige sneeuwval, maar niet kwam en dus uren later thuis kwamen, had de NS afgedaan. Maar na een lekker bakkie troost belde vriend lief op, dat het nog wel een uurtje kon duren. Hij stond namelijk al een uur in een kilometers lange file. Dan blijkt “Gedeelde smart is halve smart”.

De Nederlandse Spoorwegen vinden dit ook niet leuk. Vandaar dat de heer Bert Meerstadt, directeur van onze grootste vervoerder het volgen zei:

Bert Meerstadt aan het woord tijdens de presentatie van NS jaarcijfers

“Investeren in verdere vooruitgang voor onze reizigers. Dat was voor het NS het centrale thema in 2011 en dat blijft het de komende jaren. De recente verstoringen begin februari onderstrepen nog eens het belang van het verder versterken van de reisinformatie en de service,” aldus Bert Meerstadt, bij het verschijnen van de NS-jaarcijfers over 2011.
“Het jaar 2011 begon net als 2012 met tegenslag voor reizigers en ons bedrijf: de gevolgen van streng winterweer. Ondanks de lastige start betaalden investeringen uit eerdere jaren zich in 2011 terug voor de klant.”

Het afgelopen jaar 2011 was het jaar van de toekomst. De NS gaat inversteren in comfort voor de reiziger , met meer treinen, meer verbindingen en met meer service. Op NS stations gaan we relaxed overstappen, met een natje en droogje o.a. in de nieuwe stationsrestauratie: “ Saets2meet”
De trein als duurzame keuze met nu al 20% minder CO2-uitstoot.

Wilt u alles weten over de mooie jaarcijfers 2011 en de plannen van de NS klik even hier.

Foto: Treinennieuws.nl – Emanuel Damsteeg