Nieuwe ICMm

Na veel lovende- en dankwoorden van de Nedtrain directie en directeur Ingrid Thijssen van NSreizigers, reed even voor drie uur met veel stoomlocomotiefgeluid, vuurwerk en applaus van het Nedtrain personeel en genodigden, de laatste geheel gerenoveerde ICMm ( u kent hem beter als de koploper) de Evert Eising hal in Haarlem uit. Er zijn 137 treinstellen in de geheel nieuw voor Nedtrain gebouwde fabriekshal gerenoveerd. Alles is bijna nieuw, van stoelen, bekleding en aankleding van de wagens tot aan een geheel nieuwe WC . Maar ook de buitenkant werd opnieuw van NS kleuren voorzien. De graffiti kan nu binnen 8 uur van de trein gehaald worden. Alle treinen zijn dus gemoderniseerd en hebben een nieuwe uitstraling, zoals comfortabele stoelen, nieuwe kleuren & kunst. Ze zijn ook  zuiniger en duurzamer gemaakt door betere isolatie , allemaal voorzien van airco, draadloos internet en actuele reisinformatie.  De geplande kosten van 350 miljoen euro zijn niet overschreden.

De montagehal is nu geheel vrij gemaakt voor de opvolger  om deze te gaan  renoveren,  namelijk de DDZ. De eerste van de 240 wagens, hebben sommige onder ons al  zien proefrijden op het Nederlandse Spoorwegennet. Foto: Treinennieuws.nl

Een klein filmpje kan hier bij Treinreiziger bekeken worden.

1 Reactie op Nieuwe ICMm

  1. ik vind het zonde dat deze treinstellen gerenoveerd zijn en wel in deze zin… ze voldoen nu nog niet aan de moderne eisen en wel de nogsteed hoge en belemerende opstap !!! als je een trein upgrade voor de nieuwe tijd vind ik dat je de deuren maar moet verplaatsen en een lage instap moet maken !! nu duur het nog 20 jaar langer eer we een intercitty krijgen die een lage vloer instap heeft en dat kan gewoon niet !!
    ik heb soms het gevoel dat men overal de vloer aanveegd met het “gelijke mobiliteids plan”… de regering zou zo iets nioet mogen toestaan !! bij een renovatie hoord een lage instap gegarandeerd te zijn !! of men moet maar nieuwe stellen kopen !!!

    + ik het belagelijk dat een trein zoals de “koploper”ondaan word van zijn naam….

    nu hadden we een trein die gekoppeld kon worden en waar we door heen konden lopen , en nu is dit tog essenciele deel van dit voertuig onlaar gemaakt :-S belagelijk….

    kortom zonde dat deze voertuigen gerenoveerd zijn , het geld + dat ander on bestede geld had beter in nieuwe voeruigen gestoken worden die wel aan de hedendaagse eisen passen :-S

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.

%d bloggers op de volgende wijze: