Nieuwe Desiro RRX voor het Ruhrgebied

De Rijn-Ruhr Express (RRX), dat als een van de meest bevolkte gebied van Duitsland wordt gemarkeerd, heeft voortdurend vervoersvraagstukken in de agglomeratie langs de Rijn- en Ruhr, ie begin 2018 zullen worden opgelost. In maart 2015 was het Siemens die een opdracht kreeg om 82 Desiro HC elektrische, van meerdere eenheden te leveren. Maar ook de onderhoudsdiensten te verzorgen voor een periode van 32 jaar. Het treinprototype is nu afgerond en Siemens kijkt er nu naar uit, als deze nieuweling voor het eerst voor het Duitse publiek wordt getoond. De onthulling van de trein was vandaag 12 juli 2017, bij Siemens het wel bekende Testing and Validation Center (PCW) in Wegberg-Wildenrath.
“Het begin van de tests bij de PCW laat zien dat we goed op schema zijn met het RRX project. Hier testen we of de treinen geschikt zijn voor hun dagelijkse dienstverlening in en tussen de steden in Noordrijn-Westfalen. Elke trein van de gehele RRX-vloot zal hier in gebruik zijn, bijna op de deur van het openbaar spoorwegnet, “zegt Sabrina Soussan, CEO van Siemens, met high-speed en regionale treinen en locomotieven.
Siemens heeft een nieuw ontwerp ontwikkeld voor de RRX vloot op basis van het succesvolle Desiro platform. Het concept van de trein combineert diverse nieuwe technologieën. Elke trein bestaat uit vier wagens. De eerste en laatste eindwagen en rijwagen hebben een passagiersdek, terwijl de twee middelste auto’s dubbeldekkers zijn. Elke trein heeft een zitcapaciteit van 400. De treinen zijn ontworpen in een wit, grijs, zwart en oranje kleurenschema. Het ontwerp van de RRX gaat door in het interieur, waar royale zichtlijnen en grote ramen een aangename sfeer geven. Daarnaast heeft de RRX Wi-Fi toegang en stopcontacten in de hele trein, vouwtafels en leeslampjes in de eerste klasse, evenals geavanceerde informatiesystemen en energiezuinige tractie units en airco. De treinen bieden niet alleen een uitstekend passagierscomfort, maar ook een optimale beschikbaarheid gedurende hun levenscyclus. Moderne datacommunicatie zorgt voor een continue dialoog tussen de treinen en hun service faciliteit. Als onderdeel van het voorspellend onderhoudskoncept kunnen potentiële technische storingen worden gerectificeerd voordat ze daadwerkelijk optreden. Door de levenscyclusdienst en het onderhoud van de RRX over te nemen, garandeert Siemens meer dan 99 procent beschikbaarheid voor geplande bedrijfsvoering. Met een topsnelheid van 160 km per uur zorgt de RRX voor optimale gebruik in het Rijn-Ruhrgebied.

Be the first to comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


 

%d bloggers op de volgende wijze: