Nieuwe Almstom Coradia treinen voor DB Regio

Advertentie

Foto copyright: Alstom Geavanceerd & Creatief Ontwerp

Alstom heeft een nieuwe order binnengehaald voor de levering van 17 moderne elektrische Coradia Stream treinstellen. De treinstellen zorgen voor een hogere capaciteit van het Main-Weser-netwerk, van DB Regio, in Duitsland. De nieuwe treinen, bestaande uit 13 vierdelige treinstellen en vier vijfdelige treinstellen, zullen gaan rijden op het Duitse Main-Weser-subnetwerk tussen Frankfurt, Giessen, Marburg en Kassel. Zullen de geplande dienstregelingswijziging op 15 december 2024 gaan ondersteunen. Naast het vergroten van de capaciteit tijdens de spitsuren zullen de nieuwe Coradia Stream-treinen ook de reiservaring verbeteren met extra zitplaatsen, meer ruimte en gratis wifi.
De krachtige versie van de Coradia Stream biedt passagiers op de drukbezochte Main-Weser Express-lijn tot 15 procent meer ruimte dan de voertuigen die momenteel in gebruik zijn. De versie met vier rijtuigen bestaat uit twee dubbeldeks stuurrijtuigen en twee enkeldeks midden rijtuigen, goed voor in totaal 420 zitplaatsen. De versie met vijf rijtuigen heeft nog een dubbeldeks midden rijtuig en in totaal 540 zitplaatsen. Bij gebruik in een dubbele tractiecombinatie van voertuigen met vier en vijf voertuigen, kan de capaciteit worden verhoogd tot 960 zitplaatsen. Dit is meer dan welke regionale trein dan ook die eerder op deze lijn werd gebruikt.

Coradia Stream

Het modulaire ontwerp van de Coradia Stream, met hoge capaciteit, stelt klanten in staat om de treinen individueel te configureren met variabele zitplaatsen, uitbreidbare fietscompartimenten of royale multifunctionele ruimtes. Vierzitsgroepen met, grote aan de muur gemonteerde tafels in het eersteklas gedeelte, compacte aan de muur gemonteerde tafels in het tweede klasgedeelte en gratis wifi en stopcontacten op elke stoel, zorgen ervoor dat passagiers comfortabel en volledig verbonden blijven tijdens hun reis ongeacht welke sectie ze kiezen.

De nieuwe treinen van DB Regio bieden ook gemakkelijke toegang voor passagiers. De instaphoogte van 600 millimeter bij alle ingangen zorgt voor een snelle, barrièrevrije toegang tot bijna alle stations. In vergelijking met andere dubbeldeksvoertuigen, die afhankelijk zijn van oprijplaten voor het instappen, bieden de middelste rijtuigen gemakkelijke en oprijplaatvrije toegang voor passagiers met beperkte mobiliteit. Daarnaast biedt de trein 30 fietsplaatsen.

Alstom zal de treinen voor het Main-Weser-netwerk assembleren op zijn locatie in Salzgitter, Duitsland. Het projectbureau met project- en contractmanagement, productvalidatie en inbedrijfstelling, documentatie, training en garantie wordt uitgevoerd in Duitsland. Alstom™, Coradia™ en Coradia Stream™ zijn handelsmerken van de Alstom Group.

Foto copyright: Alstom Geavanceerd & Creatief Ontwerp.

Berichtendienst: Wil jij op de hoogte blijven van onze laatste (nieuws)berichten? Schrijf je dan hier in voor onze berichtendienst.

Disclaimer: Informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Treinennieuws stelt zich niet aansprakelijk voor ontstane schade en verliezen door beslissingen gebaseerd op de gepubliceerde informatie