Air France-KLM en Veolia, die samen hogesnelheidstreinen wilden exploiteren komen maar niet tot zaken. Vorig jaar lieten de twee weten in het hogesnelheidsnetwerk te willen stappen. Air France-KLM en Veolia wilden vanaf 2010 treinen laten rijden tussen Amsterdam, Parijs en Londen. Bij eerder navraag van onze zijde, was de luchtvaartmaatschappij al terug houdend over hun plannen. Wat er op de rails mag rijden wordt nu nog door de staatsbedrijven SNCF en Deutsche Bahn en de bedrijven Thalys en Eurostar beslist. In 2010 moet het Europese spoornetwerk open gaan voor concurrentie. Wij wachten af.
Gerelateerde berichten
Eerste Hyperloop-trein op de rails getest in Las Vegas
12/05/2016 Redactie Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Eerste Hyperloop-trein op de rails getest in Las Vegas
Gaat hij dan werkelijk komen? Het aandrijfsysteem van de Hyperloop-trein is woensdagavond met succes getest op een speciale baan in de woestijn bij Las Vegas, lezen wij bij SpoorPro. De capsule bereikte een snelheid van […]
Oorlog tussen luchtvaart en trein om de passagiers
13/06/2018 emanuel eurostar, Internationaal, Nieuws, NS, Treinennieuws.nl, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Oorlog tussen luchtvaart en trein om de passagiers