Siemens levert 20 Vectron MS en vijf Vectron DC’s
Levering begint in 2018
MRCE Vectron-vloot groeit bij MRCE tot 136 locomotieven
Mitsui Rail Capital Europe (MRCE), een full-service locomotiefleasebedrijf, heeft nog eens 25 Vectron-locomotieven van Siemens besteld. Tien van deze zijn multisystem-Vectron-locomotieven, die worden gebruikt om in heel Europa te opereren van Nederland tot Zuidoost-Europa en die eind 2018 worden opgeleverd. Tien andere MS-locomotieven van Vectron zijn gepland voor onderhoud aan de Rijn-Alpencorridor en zullen worden geleverd in de tweede helft van 2019. Vijf extra Locomotieven zullen worden uitgerust als gelijkstroomlocomotieven (Vectron DC) en mogen uitsluitend in Italië rijden. De levering van deze vijf is gepland vanaf maart 2019.
“Het jarenlange vertrouwen van MRCE onderstreept de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze locomotieven. Met deze nieuwe bestelling zal de MRCE Vectron-vloot uitgroeien tot een totaal van 136 locomotieven. De flexibiliteit van het Vectron-platform stelt onze klanten in staat om te profiteren van oplossingen op maat voor grensoverschrijdend transport “, zegt Sabrina Soussan, CEO van de divisie Mobiliteit.
“We zijn blij dat we deze aanvullende bestelling voor 25 Vectron-locomotieven bij Siemens hebben afgesloten. Met deze opdracht breiden we onze bestaande vloot voor de Noord-Zuidcorridor en de Oost-Europese markten verder uit. Deze uitgebreide marktdekking stelt ons in staat om de beste en meest flexibele diensten aan onze klanten te leveren, “zegt Junichi Kondo, CEO van MRCE.
De bestelde multisysteemlocomotieven hebben een maximumvermogen van 6.400 kW en een topsnelheid van 160 km per uur, en de Vectron DC heeft een vermogen van 5.200 kW. Beide versies zijn uitgerust met nationale treinbesturingssystemen en de Vectron MS-locomotieven hebben ook het Europese treinbeheersysteem (ETCS).
Sinds de introductie heeft Siemens de Vectron meer dan 700 keer verkocht aan 37 klanten in 15 landen en heeft de vloot tot op heden meer dan 110 miljoen kilometer verzameld. De locomotieven zijn momenteel geschikt om te opereren in Oostenrijk, Bulgarije, de Tsjechische Republiek, Kroatië, Finland, Duitsland, Hongarije, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland en Turkije.