Het Brusselse gemeente vervoerbedrijf (MIVB) heeft aangekondigd 43 nieuwe automatische metrostellen te willen aankopen. De automatisatie moet de capaciteit doen toenemen, omdat de intervallen tussen twee metrotreinen tot twee minuten kan worden herleid. Bedoeling is om de lijnen Stokkel-Weststation en Hermann-Debroux-Erasmus over zeven jaar omgevormd te hebben tot een automatische metro. De lijnen Simonis-Simonis en Simonis-Boudewijn volgen later. Er is ook een optie voor de automatisering van de noord-zuidas. Voor het einde van het jaar zou de pre-selectie van mogelijke leveranciers moeten worden afgerond. Uiterlijk over twee jaar zal een definitieve keuze worden gemaakt. Daarnaast zal de veiligheidssignalisatie rond deze lijnen vernieuwd worden. Dat project zal voor eind volgend jaar worden toegewezen. Dus zullen Alstom, Siemens, Bombardier enz. nog even in de wachtkamer moeten. Maar een bekend spreekwoord zegt: “Grote gebeurtenissen werpen hun schaduw ver vooruit”. Bron: MIVB
Gerelateerde berichten
Alstom in Katowice Polen
***Treinennieuws.nl weekend editie *** Tijdens het bezoek van Treinennieuws.nl aan de Alstom fabrieken in Katowice (Polen) hebben we gelijk ook maar even gevraagd, wanneer men aan de NS (ICNG treinen) beginnen. Dat zal over enkele […]
De eerste 100 dagen Noord/Zuidlijn
01/11/2018 Redactie Metronieuws, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor De eerste 100 dagen Noord/Zuidlijn
Hoekse metrolijn rijdt 30 september
De Hoekse Lijn Schiedam – Hoek van Holland Haven van de Rotterdamse metro gaat 30 september rijden. Als zich tenminste weer geen onverwachte problemen voordoen tijdens het test- en proefbedrijf en als, onder andere, de […]