Marktwerking op het spoor, waarom?

Meldpunt Stop marktwerking op het spoor! De minister van Infrastructuur & Milieu heeft haar beleidsvoornemen onlangs aan de 2e Kamer gestuurd. Daar staat onder andere in dat er 5 stoptreinlijnen (Roermond-Maastricht Randwijck, Sittard-Heerlen, Eindhoven-Weert, Zwolle-Groningen en Apeldoorn-Enschede) in de nieuwe concessieperiode openbaar aanbesteed kunnen worden. En daarmee zou concurrentie op hetzelfde spoor toegelaten worden. Dat is een forse trendbreuk met gevolgen. Onderzoekers zien allerlei problemen ontstaan. Bij de FNV Spoor is men daar faliekant op tegen en zij willen daar nu snel de 2e Kamerleden en de minister van overtuigen. Daarom vraagt men om op een meldpunt voor maandag 5 december 2011 met heldere en steekhoudende argumenten te komen, waarom dit een onzalig plan is. Alle reacties zullen naamloos gebundeld worden en aanboden worden aan de politici. Natuurlijk ook reacties over wat de kracht van NS is en waarom NS deze treindiensten moet behouden.
Reageer voor maandag 5 december 2011 via het e-mailadres: stopmarktwerkingophetspoor@fnvspoor.nl
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. Tekening: Personen vervoer

[poll:6]

2 Reacties op Marktwerking op het spoor, waarom?

  1. ik vind het goed laat maar meer bedrijven toe op het spoor , laat die bedrijven ook die lijnen ombouwen tot andere vervoersysthemen zoals trams of “prt” systhemen of zweeftreinen … word tijd dat de oude technologie van rails de kast in gaat want er zijn zat beter systhemen die minder onderhoud hebben , goedkoper zijn , en konfortabeler…

  2. De nieuwe concessie biedt denk ik een goed evenwicht. In Limburg kan een experiment gedaan worden om te zien of verschillende reizigersvervoerders op één spoor samen gaan.
    Als je echt alles zou willen aanbesteden, zou dat overal in Europa op hetzelfde moment moeten.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.

%d bloggers op de volgende wijze: