Veel partijen hebben hard gewerkt aan de realisatie van de HSL-Zuid. Advies- en ingenieursbureaus DHV en Movares zijn trots op hun betrokkenheid bij dit unieke project en hebben het initiatief genomen voor een miniatuur-HSL in Madurodam, Den Haag. Afgelopen donderdag 8 oktober boden Johan van den Elzen (directievoorzitter Movares) en Piet Besselink (vice-voorzitter Raad van Bestuur DHV) de mini-HSL aan de Staat der Nederlanden, opdrachtgever van de HSL-Zuid. OV-ambassadeur Jeltje van Nieuwenhoven nam de mini-HSL in ontvangst. De HSL in Madurodam heeft een lengte van 150 meter. De werkelijke lijn is 100 kilometer lang. De mini-HSL in Madurodam kent onder andere de volgende elementen: Brug over het Hollandsch Diep – Spoorviaduct bij Bleiswijk – Kruising A4 bij Hoogmade – Open tunnelbak – Ingang naar de boortunnel Groene Hart, inclusief tunnelgebouw. Foto Pevry Press
Gerelateerde berichten
Op volle snelheid (350 km per uur) China door
17/01/2008 emanuel Internationaal, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Op volle snelheid (350 km per uur) China door
Binnen vijf uur van Beijing naar Shanghai treinen. Het lijkt onmogelijk, maar als alles goed gaat, kunnen de eerste passagiers het meemaken vanaf 2013. Nadat zes spoorweggiganten als biedende winnaars uit de bus kwamen om […]
Nieuwe hogesnelheidslijn voor Spanje
18/12/2010 Guido Damsteeg Internationaal, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe hogesnelheidslijn voor Spanje
Vandaag heeft Koning Juan Carlos van Spanje de allernieuwste HSL van Spanje geopend tussen Valencia en Madrid. Dankzij de aanleg van dit nieuwe traject, a 12,4 miljard euro, duurt de reis van 352 kilometer slechts […]
Niet vliegensvlug met de KLM/HSL
Air France-KLM en Veolia, die samen hogesnelheidstreinen wilden exploiteren komen maar niet tot zaken. Vorig jaar lieten de twee weten in het hogesnelheidsnetwerk te willen stappen. Air France-KLM en Veolia wilden vanaf 2010 treinen laten […]