Veel partijen hebben hard gewerkt aan de realisatie van de HSL-Zuid. Advies- en ingenieursbureaus DHV en Movares zijn trots op hun betrokkenheid bij dit unieke project en hebben het initiatief genomen voor een miniatuur-HSL in Madurodam, Den Haag. Afgelopen donderdag 8 oktober boden Johan van den Elzen (directievoorzitter Movares) en Piet Besselink (vice-voorzitter Raad van Bestuur DHV) de mini-HSL aan de Staat der Nederlanden, opdrachtgever van de HSL-Zuid. OV-ambassadeur Jeltje van Nieuwenhoven nam de mini-HSL in ontvangst. De HSL in Madurodam heeft een lengte van 150 meter. De werkelijke lijn is 100 kilometer lang. De mini-HSL in Madurodam kent onder andere de volgende elementen: Brug over het Hollandsch Diep – Spoorviaduct bij Bleiswijk – Kruising A4 bij Hoogmade – Open tunnelbak – Ingang naar de boortunnel Groene Hart, inclusief tunnelgebouw. Foto Pevry Press
Gerelateerde berichten
Eerste Hyperloop-trein op de rails getest in Las Vegas
12/05/2016 Redactie Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Eerste Hyperloop-trein op de rails getest in Las Vegas
Gaat hij dan werkelijk komen? Het aandrijfsysteem van de Hyperloop-trein is woensdagavond met succes getest op een speciale baan in de woestijn bij Las Vegas, lezen wij bij SpoorPro. De capsule bereikte een snelheid van […]
V 250 te laat
De Treinreiziger.nl redactie vond het maar erg stil rond de nieuwe NS hogesnelheidstrein, de V 250 die naar verwachting pas medio november / december overgedragen zal worden aan NS Hispeed. Daarom ging de redactie van […]
Een glimp van Peking-Tianjin hoge snelheidstrein
31/07/2008 emanuel Internationaal, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Een glimp van Peking-Tianjin hoge snelheidstrein