“Link & Fly” van AKKA

Er moet minder gevlogen worden of zeker niet meer vinden geleerden. Daarom denken de vliegtuig maatschappijen hard mee voor oplossingen. NS directeur Roger van Boxtel die een sneller verbinding wil met Berlijn en de Maglev ideeën van de Stichting Freedom of Mobility. Ze bedenken grootse oplossingen. Maar het idee van AKKA – “Link & Fly” zoals in deze Youtube video is volgens geen haalbaar idee.
De vliegende treinwagon.

Maar een Airbus op de rails is nog verweg. Een nieuwe grote Europese treinenbouwer zo werd het akkoord vorig jaar genoemd, waarin het Franse industriële conglomeraat Alstom en zijn Duitse evenknie Siemens bekendmaakten hun productie van treinen samen te zullen voegen, schreef het FD, een krant die meestal heel goed geïnformeerd is. Maar critici zeiden toen meteen dat de fusie nog geen gelopen race was, aldus deze krant. De nieuwe Frans-Duitse treinencombinatie zou op de Europese markt wel erg veel macht krijgen. Vraag was of de Europese mededingingsautoriteiten wel akkoord zouden gaan. Afgelopen vrijdag bleek dat de Europese Commissie inderdaad niet zo maar akkoord gaat met de komst van een nieuwe Europese treinenproducent. De fusie kan de concurrentie beperken, innovatie tegenhouden en tot hogere prijzen leiden voor reizigers. De Europese Commissie besluit uiterlijk op 21 november of de treinenfusie een feit zal worden.
De Chinezen die in eigen land de ene na de andere hogesnelheidslijn aanleggen, zouden zich ook steeds nadrukkelijker op de westerse treinenmarkt richten. De Chinese treinenbouwer CRRC is wereldwijd een van de grootste. Het bedrijf won onder meer aanbestedingen in Afrika, Australië, Azië en Noord- en Zuid-Amerika. Bron: Diversen Websites, kranten en FD