Klagen, klagen en maar klagen

blaadjes-op-de-rails-bordTreinreizigers in Nederland mopperen en klagen nogal graag. Vooral de NS krijgt het te verduren. Het zal niet allemaal terecht zijn, want het is ook wel erg Hollands om te klagen bij de NS en ProRail, maar het is duidelijk dat de relatie tussen vervoerder en passagiers op de rails op gespannen voet staat. Al blinkt de NS niet uit in service, ze behoeven nu niet van alles de schuld te krijgen, zoals over de nieuwe dienstregeling die op 11 december voor ons ingaat. Deze week is het natuurlijk weer een “hot” ethem: het vallen van bladeren op de rails. Hoe moeilijk een en ander op te lossen is blijkt uit de column van Marcel Peereboom Voller in de Telegraaf. Hij snijdt het bladerprobleem goed aan en zet alle reeds beproefde mogelijkheden op een rij. Een goede oplossingen is er nog steeds niet gevonden, echter de blaadjes blijven van de bomen vallen en natuurlijk ook op de rails. Ja, auto’s hebben daar geen last van, dus allemaal in de auto of kan ik beter zeggen: allemaal de file in. Je kan ook alle bomen naast de spoorlijn om hakken, maar dat is weer niet goed voor het milieu. Volgens de Redactie Dutchcowboys leidt het probleem tot stress in het wiel en volgens ons niet alleen het wiel, ook de mens. Wat we wel weten is dat het vreselijk irritant is dat we met allerlei vertragingen opgescheept zitten door die stomme bladeren. Wat we nu ook weten is dat we misschien iets milder moeten zijn voor de NS en ProRail, want het probleem is toch lang niet zo simpel als je zou denken. De oplossing lijkt nabij, maar dan moet er wel ook geïnvesteerd worden in oplossingen, want anders hebben we in 2020 nog steeds vertraging, als de bladeren weer beginnen te vallen. Maar daar gaat staatssecretaris Sharon Dijksma (I&M) over.

%d bloggers op de volgende wijze: