25ste verjaardag van Eurostar in november van dit jaar.
Dat treinen tegenwoordig een prettige bezigheid is, dat weten de velen die op de rails hun vakantie vieren of Stedentrip maken. De steeds toenemende aantal reizigers en daarbij natuurlijk de winsten voor de Internationale spoorwegmaatschappijen, die zij meestal in de service omzetten.
Op 14 november 2019 viert Eurostar zijn 25-jarig bestaan. Gedurende deze periode heeft het een revolutie teweeggebracht in reizen over het Kanaal. Sinds de start in 1994 is de reistijd van Londen naar Brussel teruggebracht van 3 uur en 15 minuten naar 1 uur en 56 minuten. Een reis van Londen naar Parijs verminderde van 3 uur naar 2 uur en 15 minuten. Het aantal passagiers is gestegen van iets minder dan 3 miljoen in het eerste volledige jaar van dienstverlening naar 11 miljoen in 2018. Sinds april vorig jaar ook Amsterdam- Londen.
Met prijzen vanaf 39 euro voor een enkele reis, als u tenminste vroeg boekt, geen extra kosten voor bagage of het kiezen van een zitplaats en een CO2-uitstoot tot 90% minder dan bij vergelijkbare vluchten, is Eurostar een concurrerende en aantrekkelijke keuze voor korte afstandsreizen in Europa. Denk eens aan inkopen doen voor Kerst in Londen.
Mike Cooper, CEO van Eurostar; zegt hierover:
“We hebben deze zomer een positieve dynamiek gezien met een sterke groei van het aantal Noord-Amerikaanse passagiers dat kiest voor reizen per hogesnelheidstrein. Met onze 25ste verjaardag later dit jaar en de groeiende vraag naar duurzaam reizen hebben wij en onze passagiers een spannende tijd voor de boeg”.
Ter gelegenheid van zijn 25ste verjaardag, nodigt Eurostar diverse Europese journalisten uit op 13 en 14 november voor een exclusief persevenement in Londen. Eurostar kijkt vooruit naar de toekomst van duurzaam reizen in Europa en naar de trein van morgen. Eurostar is de meest ecologische manier om naar de overkant van Het Kanaal te reizen en ze zijn vastbesloten hier steeds verder in te gaan. Met de eerste plastics-free trein toont ze de ambitie van Eurostar om de meest milieuvriendelijke reiservaring te zijn. Daarnaast kijken ze bij Eurostar naar de verdere ontwikkeling en versterking van het netwerk. De volgende personen zijn aanwezig voor interviews: Mike Cooper, CEO van Eurostar – Marc Noaro, Chief Customer Officer – Rebecca Cranshaw, verantwoordelijke CSR-Raymond Blanc, sterrenchef en culinair directeur Business Premier.