Bombardier heeft een kontract binnengehaald voor 12 FLEXITY extra trams aan de stad Karlsruhe, Duitsland. Het plaatsen van een order voor twaalf nieuwe voertuigen biedt verschillende voordelen voor AVG en zijn passagiers. Deze nieuwe trams die meer op lichte treinen lijken, hebben een onbelemmerde toegang. De eerste 30 trams/treinen werden in 2009 besteld. De driedelige sneltrams zijn 37 m lang en 2,65 m breed, met ruimte voor 244 passagiers. Elk voertuig is volledig geklimatiseerd en uitgerust met drie multifunctionele ruimtes en een passagier toilet. Kan je nagaan in een voor Duitse begrippen een tram. De tram-treinen bereiken een maximum snelheid van 100 km per uur. De wagens zijn identiek aan die oorspronkelijk bestelde model, met een aantal extra eisen van de klant. De twaalf extra voertuigen zullen worden geproduceerd in de Bombardier plaatsen Bautzen, Duitsland en Wenen, Oostenrijk. De BOMBARDIER MITRAC voortstuwing en besturing zal worden aangeleverd door Bombardier Mannheim en BOMBARIDER FLEXX Urban 2500 draaistellen door Bombardier Siegen, beide in Duitsland. Tot op heden zijn ongeveer 3.500 FLEXITY tram/treinen besteld of rijden in steden over de hele wereld.
Gerelateerde berichten

Nationaal
Fotowedstrijd 1: Treinen in de sneeuw
27/11/2010 Guido Damsteeg Nationaal, Nieuws, Treinennieuws.nl Reacties uitgeschakeld voor Fotowedstrijd 1: Treinen in de sneeuw

Nieuws
Weer 21 nieuwe trams voor Berlijn
Bombardier maakte vandaag bekend dat zij 21 FLEXITY trams extra aan Berlijn, de Duitse hoofdstad gaat leveren. Deze extra trams vloeien voort uit het de raamovereenkomst die met Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) in 2006 is getekend […]

Nieuws
Vertraging bij Bombardier
18/02/2016 verslaggever Nieuws, Treinennieuws.nl Reacties uitgeschakeld voor Vertraging bij Bombardier
De noodlijdende Canadese fabrikant van treinen en vliegtuigen Bombardier gaat 7000 banen schrappen. Dat werd woensdag bekendgemaakt bij de presentatie van teleurstellende vierdekwartaalcijfers. Bij Bombardier werken nu nog totaal zo’n 64.000 mensen. De reorganisatie gaat […]