Is het een tram of trein?

Bombardier heeft een kontract binnengehaald voor 12 FLEXITY extra trams aan de stad Karlsruhe, Duitsland. Het plaatsen van een order voor twaalf nieuwe voertuigen biedt verschillende voordelen voor AVG en zijn passagiers. Deze nieuwe trams die meer op lichte treinen lijken, hebben een onbelemmerde toegang. De eerste 30 trams/treinen werden in 2009 besteld. De driedelige sneltrams zijn 37 m lang en 2,65 m breed, met ruimte voor 244 passagiers. Elk voertuig is volledig geklimatiseerd en uitgerust met drie multifunctionele ruimtes en een passagier toilet. Kan je nagaan in een voor Duitse begrippen een tram. De tram-treinen bereiken een maximum snelheid van 100 km per uur. De wagens zijn identiek aan die oorspronkelijk bestelde model, met een aantal extra eisen van de klant. De twaalf extra voertuigen zullen worden geproduceerd in de Bombardier plaatsen Bautzen, Duitsland en Wenen, Oostenrijk. De BOMBARDIER MITRAC voortstuwing en besturing zal worden aangeleverd door Bombardier Mannheim en BOMBARIDER FLEXX Urban 2500 draaistellen door Bombardier Siegen, beide in Duitsland. Tot op heden zijn ongeveer 3.500 FLEXITY tram/treinen besteld of rijden in steden over de hele wereld.