Het is warm, maar het werk gaat door

Augustus 2018 – Alstom en Italo tekenen een contract voor vijf Pendolino’s. Al hebben we een hittegolf, de OV-bedrijven zitten niet stil in de schaduw. Italo – Nuovo Trasporto Viaggiatori en Alstom hebben een contract getekend ter waarde van € 330 miljoen voor de aankoop van vijf extra Pendolino EVO-treinen, met een optie op het contract ondertekend in oktober 2015. Het contract omvat ook 30 jaar onderhoud. Deze vijf nieuwe treinen brengen de totale Italo Pendolino EVO-vloot naar 22 treinen. Met deze verdere investering zal Italo, de eerste particuliere Italiaanse Spoorwegmaatschappij die op hogesnelheidslijnen opereert, in staat zijn om het huidige netwerk uit te breiden en te reageren op de groeiende behoeften van de markt, met nieuwe routes en hogere frequenties. Ja ook in Italië zit het OV in de lift.

De Pendolino EVO-trein van Italo maakt deel uit van Alstom’s Avelia-hogesnelheidstrein, wat het hoogtepunt is van 35 jaar expertise en met meer dan 1.100 treinen in dienst over de hele wereld. De vijf nieuwe Pendolino-treinen zullen dezelfde kenmerken en technische specificaties bevatten als de vijf eerder bestelde Pendolino’s. De trein is de eerste bewezen hogesnelheidstrein die volledig compatibel is met de nieuwste interoperabiliteit technische specificaties (TSI 2014), gemeenschappelijke voorwaarden en normen die zijn vastgesteld door de Europese Unie. De 7-wagentreinen rijden op een maximale snelheid van 250 km per uur en zijn 187 meter lang, bieden plaats aan ongeveer 480 passagiers. De voorkant van de Italo EVO-trein, met zijn futuristische lijnen, is ontworpen om de bescherming tegen botsingen te verbeteren en de aerodynamica te verbeteren.

De Italo Pendolino EVO-trein is ontworpen om milieuvriendelijk te zijn, dankzij de hoge recycleerbaarheid en de verminderde CO2-uitstoot. Bovendien verbetert het geoptimaliseerde gedistribueerde tractiesysteem de efficiëntie en versnelling en regenereert het energie tijdens het remmen. De teams van Alstom in Savigliano zullen werken aan het ontwerp en de productie van deze treinen in samenwerking met de Sesto San Giovanni-site voor tractiesystemen en in Bologna voor signaleringssystemen. Met zijn 22 Pendolino EVO-treinen, waarvan de helft al in dienst is, kan Italo vandaag het noordoosten van Italië met de rest van het land verbinden. Deze treinen worden, toegevoegd aan de 25 Italo AGV’s die sinds 2012 operationeel zijn. Bro en foto Alstom.

%d bloggers op de volgende wijze: