Op de foto van Gertjan Stamer staat de nieuwe FLIRT gereed voor vertrek . Na veel technische storingen, gaat de lijn Hengelo-Bielefeld vanaf maandag 26 februari echt van start. De testritten stemmen vervoerder Keolis Eurobahn hoopvol. Nadat de treinen in januari op de eerst rij-dag op dit traject met technische problemen te maken kregen, voerde treinleverancier Stadler Rail uit Zwitserland, een uitgebreide analyse uit. Na nieuwe software voor de treinen van Keolis Deutschland, de moedermaatschappij van Eurobahn, gaat men het vandaag weer proberen. Na de testritten van Eurobahn, die de werking van de software-update als goed bevestigen. Kijken of Keolis nu op het grensoverschrijdende traject van Bielefeld naar Hengelo geen problemen meer heeft. De start van de nieuwe treindienst werd al twee keer uitgesteld. Maar drie keer is scheepsrecht nu moet het lukken, na de vele testritten van Stadlert Rail met de nieuwe FLIRT-treinen.
Gerelateerde berichten

Nieuws
ETCS in Arriva treinen vanaf 2022
Vandaag ondertekende Arriva een contract met Stadler voor eerste inbouw van ETCS-systeem GUARDIA in haar treinen. Arriva Nederland en Stadler ondertekenden een contract voor de inbouw van het European Train Control System (ETCS) GUARDIA in […]

Nieuws
Het gaat goed met Stadler in Berlijn
Berlijn, 13 juni 2019 – Stadler en Transdev GmbH zetten hun succesvolle samenwerking voort. De Duitse dochteronderneming van de Franse Transdev Groep geeft Stadler opdracht om 16 FLIRT elektrische treinen te ontwikkelen, bouwen en leveren […]