Op de foto van Gertjan Stamer staat de nieuwe FLIRT gereed voor vertrek . Na veel technische storingen, gaat de lijn Hengelo-Bielefeld vanaf maandag 26 februari echt van start. De testritten stemmen vervoerder Keolis Eurobahn hoopvol. Nadat de treinen in januari op de eerst rij-dag op dit traject met technische problemen te maken kregen, voerde treinleverancier Stadler Rail uit Zwitserland, een uitgebreide analyse uit. Na nieuwe software voor de treinen van Keolis Deutschland, de moedermaatschappij van Eurobahn, gaat men het vandaag weer proberen. Na de testritten van Eurobahn, die de werking van de software-update als goed bevestigen. Kijken of Keolis nu op het grensoverschrijdende traject van Bielefeld naar Hengelo geen problemen meer heeft. De start van de nieuwe treindienst werd al twee keer uitgesteld. Maar drie keer is scheepsrecht nu moet het lukken, na de vele testritten van Stadlert Rail met de nieuwe FLIRT-treinen.
Gerelateerde berichten

Nieuws
De Steenbok van de RhB
Dr. Renato Fasciati, directeur van RhB, en dr. Thomas Ahlburg, groeps-CEO van Stadler, presenteerde vandaag de “Steenbok” voor het eerst aan het publiek. Ongeveer 120 genodigden uit zaken en politiek keken in Altenrhein live naar […]

Nieuws
Nederland blijft Stadler trouw
Stadler heeft opnieuw een aanbesteding gewonnen vanuit Nederland voor de levering van zestien elektrische Flirt-treinen voor spoorvervoerders Syntus en Keolis. De treinen gaan vanaf december 2017 rijden op de spoortrajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Het gaat […]

Internationaal
Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS
17/01/2018 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS
De nieuwe BLS trein in het besneeuwde Zwitserse landschap – Weer een grote order voor de Zwitserse treinenfabrikant.BLS maakte de grootste inkoop van rollend materieel in zijn geschiedenis bekend. De reizigers hebben vanaf 2021, 52 […]