Grootste order ooit voor Alstom

za alstom1PRASA en Mining (onder leiding van Alstom) tekenen historische overeenkomst voor de levering van moderne pendeltreinen voor Zuid Afrika

17/10/2013 – PRASA heeft vandaag een contract getekend met Mining – een joint venture onder leiding van Alstom voor de levering van 600 passagierstreinen (3 600 wagens) die geleverd moeten worden tussen 2015 en 2025. Het contract is een van de grootste projecten in het spoor vervoer. Wereldwijd is het het grootste contract ooit in de geschiedenis dat Alstom ondertekend heeft. za alstom2Het contract werd ondertekend door PRASA groeps-CEO, Lucky Montana, Alstom Voorzitter en CEO Patrick Kron en Henri Poupart-Lafarge, voorzitter van Alstom vervoer.

Dit contract is onderdeel van het doel om de spoorwegsector nieuw leven inblazen, arbeidsplaatsen en efficiënte te bieden, maar ook een betrouwbaar en veilige openbaar vervoer te kunnen leveren. Dit ambitieuze programma werd gelanceerd door de Zuid-Afrikaanse regering in 2010 om in te spelen op het groeiende aantal pendelaars in het land. Het programma zal de oude treinen van het openbaar vervoer in Pretoria, Johannesburg, Kaapstad en Durban, vervangen door 1 200 elektrische treinen in een periode van 20 jaar.

“Alstom is trots te zijn geselecteerd door de PRASA voor een project van deze omvang. We gaan ons volledig inzetten om het beste van onze technologie en expertise via onze Zuid-Afrikaanse joint venture waar te maken en dat onze treinen een hoge standaard zullen krijgen de passagiers,aldus Henri Poupart-Lafarge.

PRASA zal de nieuwe X’Trapolis trein leveren, die ontwikkeld wordt door Alstom met aanpassingen voor de 1.067 Meterspoor in Zuid-Afrika. De trein met snelheden van maximaal 120 km per uur heeft de mogelijkheid om te worden opgewaardeerd tot 160 km per uur. Elke enkeldeks trein bestaat uit zes wagens en is in staat om meer dan 1300 passagiers te vervoeren. Afhankelijk van het aantal passagiers zullen de treinen 4 tot 6 wagens als set gekoppeld kunnen worden. De trein is uitgerust met airconditioning, ergonomische stoelen, real time informatie, Wi-Fi internettoegang. Met een 95% recycleerbaarheid, zet de X’Trapolis een hoge standaard in voor een duurzaamheid van het milieu. Bovendien, de roestvrije staalen wagen vermindert het gewicht van de trein en de elektrische rem capaciteit is in staat een aanzienlijke vermindering van energieverbruik te geven.

Mining gaat de treinen bouwen op een productiebedrijf in de ICAO, ten oosten van Johannesburg in Zuid-Afrika. De fabriek heeft ook een engineering center en een opleiding facility. De bouw is gepland om volgend jaar te beginnen zodat de fabriek met bouwen van treinen in 2015 opgang kan komen. Het project zal meer dan 1500 directe banen creëren in de plaatselijke fabriek en 33.000 indirecte banen in de eerste tien jaar. De eerste 20 treinen zullen worden vervaardigd in Lapa, Brazilië. Alstom de Franse tak in Ornans, Tarbes, Le Creusot, Villeurbanne en Saint-Ouen en zal worden betrokken bij het project op de lange termijn.

PRASA werd formeel opgericht in December 2008. De consolidatie van de verschillende maatschappijen (Metrorail, Autopax, Shosholoza Meyl en Intersite) werd samen PRASA. PRASA heeft 17 000 werknemers, 76% van die zijn werkzaam bij Metrorail.  Website: http://www.prasa.com/          http://www.alstom.com/

za alstom3

%d bloggers op de volgende wijze: