FNM bestelt bij Stadler

FNM S.p.A. en Stadler hebben gisteren in Milaan een raamovereenkomst getekend voor de levering van dieselelektrische treinen voor regionale spoorwegactiviteiten. In de looptijd van acht jaar, is de minimale afname 30 treinen en het maximum aantal van is 50. Ook is de onderhoudsservice van de eerste fase en de reparatie van vandalisme en ongevallen opgenomen. Gelijktijdig met de ondertekening van de overeenkomst met Ferrovienord, een dochteronderneming van FNM, zijn de eerste 30 treinen bestelt. De eerste treinen worden in 2021 afgeleverd.
Verbeterde prestaties en duurzaamheid

Bij het opstellen van de aanbestedingsdocumenten werd speciale aandacht besteed aan sociale en ecologische duurzaamheid en innovatieve oplossingen die aan hoge normen voldoen. De aandrijving van de trein vindt plaats in een speciale module (Power Pack), die twee emissiearme dieselmotoren van de nieuwste generatie (fase V met SCR-katalysator) en twee batterijsets bevat. Dankzij de batterijen en de dieselelektrische aandrijving van de nieuwe trein kan deze rijden met lagere emissies en nul emissies in de stations gebied. In feite zorgen de nieuwe technologieën voor betere prestaties: 20% sneller, met een aanzienlijke vermindering van reistijd. Dit is een groot voordeel voor Lombardije, waar verschillende stations dicht bij elkaar liggen. De nieuwe treinen beschikken ook over energieterugwinning door remmen.
Bescherming van het milieu en comfort
In vergelijking met de huidige vloot moet het brandstofverbruik met 30 procent worden verminderd, wat overeenkomt met een geschatte besparing van 3 miljoen euro per jaar. Ook van groot belang zijn de lagere CO2-emissies: – 12.400 ton per jaar (gelijk aan 8.600 auto’s). De positie van de motoren in het midden van de trein zorgt ook voor een hoog passagierscomfort: geluid en trillingen worden niet doorgegeven aan de wagens. De werking van de batterij in de stations kan ook het lawaai en de emissies drastisch verminderen. Het gebruik van recyclebare materialen is ook hoog (een hergebruiksindex van 93 procent).
Uitrusting, beveiliging en toegankelijkheid
De 66,8 meter lange, treinen bestaan uit drie personenwagens, en kunnen 328 passagiers vervoeren, waarvan 168 zittend. Ze zijn ontworpen voor een maximale snelheid van 140 km per uur. Natuurlijk ontbreekt geen toilet en zijn voorzien van LED-verlichting, wifi, 220V stopcontacten, USB-poorten en een passagiersinformatiesysteem. Daarnaast is een waarschuwingslichtsysteem geïnstalleerd dat aangeeft wanneer de deuren kunnen worden geopend en gesloten. Toegankelijkheid voor mensen met beperkte mobiliteit wordt vergemakkelijkt door schuiftreeplanken die de afstand tussen de deuren van de trein en het perron in verbinden. Er kunnen ook fietsen mee.
“Met de ondertekening van deze tweede raamovereenkomst, die grenst aan het Verdrag betreffende de treinen, met een hoge capaciteit,” zei de voorzitter van de FNM Andrea Gibelli, “we blijven maatregelen om de vloot van treinen te vernieuwen die door de financiering en de aanbevelingen van de regio Lombardije werden mogelijk gemaakt. het doel is om de 750.000 mensen die de regionale trein die dagelijks, de beste service te bieden. de zeer innovatieve specificaties van deze diesel-elektrische treinen zal ervoor zorgen dat de kwaliteit en de prestatie-eisen behoren tot de beste van Europa behoren.” Bron en foto: Stadler.

Wil u altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws. Klik hier en geef u dan op voor onze GRATIS berichtendienst.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*