Kerkklokken geven de tijd aan, vooral op het platte land werd vroeger op deze klokgeluiden gelet, om zo te weten wanneer het schafttijd (etenstijd) was. Mooie bronzengeluiden roepen de mensen zondag’s naar de kerk. Thuis hebben de meeste van ons nu een iPhone of andere merk telefoon om de juiste tijd te zien. Het vestzak horloge is al jaren uit de mode. Ook de polshorloge’s zijn op hun retour. Maar in veel huisgezinnen kan men nog wel het koekoeksklok geluid horen. Ieder heel en half uur komt het vogeltje naar buiten. Voor treinliefhebbers is er nu een nieuwe “koekoeksklok” oftewel de Flying Scotsman klok. Het is een authentiek en origineel model, deze Flying Scotsman klok in een exclusieve design van de hoogste kwaliteit van de Bradford Groep.
The Flying Scotsman een Britse trein van Londen (Kings Cross station) naar Edinburgh. De trein is sinds juni 1862, toen de vertrektijd werd aangepast van 10.00 uur naar 10.30 uur, bekend onder de huidige naam. De Wikipedia, de vrije encyclopedie schrijft over deze trein het volgende:
In het begin, 1862, had de trein 10,5 uur nodig om van Londen naar Edinburgh te rijden. Tegenwoordig is dit 4,5 uur. Onderweg passeert de trein enkele kunstwerken; bruggen. De High Level, bij Newcastle over de rivier de Tyne werd in 1846 gebouwd door Robert Stephenson. De Royal Border Bridge, op de grens met Schotland, werd ook door Stephenson gebouwd, in 1850.De trein komt aan in Edinburgh Waverly, een station dat in 1846 werd geopend, nadat het oude station te klein was geworden.
De naam Flying Scotsman is eveneens in gebruik voor een stoomlocomotief. Het betreft een A3 Pacific, nummer 4472 (oorspronkelijk nummer 1472) van de LNER (London and North Eastern Railway Company) en werd gebouwd in 1923. De ontwerper was Sir Nigel Gresley. In 1963 reed de locomotief voor het laatst en werd zij verkocht aan Alan Pegler, die haar redde van de sloop. In Engelstalige landen wordt de locomotief wel een van de meest beroemde locomotieven ter wereld genoemd. In 1995 lag de locomotief uit elkaar en was haar toekomst onzeker door de enorme kosten van de restauratie. In 1996 kocht Tony Marchington de locomotief voor een bedrag van 750.000 pond. In 2004 was de locomotief te koop, en hij werd gekocht door het nationale spoorwegmuseum in York (Engeland).
Dit alles heeft .Bradford Editions Group er toe gebracht om de eeuwen oude koekoeksklok te vervangen door de Flying Scotsman klok. Het is een authentiek en origineel model deze Flying Scotsman klok in een exclusieve design van de hoogste kwaliteit van de Bradford Groep. Je moet er van houden, net als van koekoeksklokken, maar op iedere treinzolder of treinkamer komt deze historische klok tot zijn recht. Heeft u belangstelling voor deze speciale klok, klik dan hier. Vraag eventueel hun brochure aan, ze hebben nog veel meer treinklokken en rijdende kersttreinen. Wanneer deze treinen met kerst bij u thuis moeten rijden, dienen ze voor 13 decmebr 2010 besteld te worden.
Graag een beschrijving voor reparatie van de
klok. Alles is aan elkaar gelijmt nu.
En dan een brochure van andere bewegende trein
klokken met geluid. Groeten