Felicitaties voor Stadler

Advertentie

FLIRT 1000Naast de grote opdrachten zoals een prototype van een breedspoor tram, moeten wij eigenlijk eerst Stadler feliciteren met de 1000ste FLIRT. De 1000 ste FLIRT van Stadler Rail zal gaan rijden op het SUuurbane spoorwegnet van Helsinki. De eerste 32 treinen zijn al met succes actief in de Finse hoofdstad. De treinen hebben een bijzonder sterke prestaties in de winter. In middels staat de teller bij Stadler al op 1.018 verkochte FlIRTS.
Peter Spuhler, CEO en eigenaar van Stadler Rail Group is erg trots op deze bijzondere gebeurtenis. “Met de 1.000ste FLIRT in Helsinki, ben ik vooral blij, want deze klant heeft al 75 Stadler-treinen in gebruik en dat is een bewijs dat zij zeer tevreden is. Wij zijn trots op onze breedspoor voertuig FLIRT met uitgesproken prestaties in de winter. Dit voertuig toont een voorbeeldige wijze van innovatie door Stadler.”
De 4-wagen treinstellen hebben een capaciteit van 234 zitplaatsen. Dankzij de Finse spoorbreedte van 3,2 m (in vergelijking met ongeveer 2,9 m in de meeste Europese landen) is een probleemloze comfortabele 3 + 2 zitplaatsen is mogelijk. De trein bereikt een snelheid van 160 km per uur.

Het eerste voertuig van de serie voor de DB Regio AG
FLIRT3 PankowOok Stadler Pankow heeft het erg druk, zij presenteerde de eerste FLIRT3, de 3e generatie voor DB Regio AG. Het is het eerste voertuig van de serie voor de DB Regio AG. Er werden totaal 28 van de FLIRTS3 besteld. De voertuigen worden de ruggengraat van het nieuwe, landelijke RE netwerk in Rijnland-Palts. De nieuwe treinstellen voor het eerst niet in de typische “DB Rood” ontworpen door de Deutsche Bahn, maar wit geschilderd met grijze en rode elementen aan de voor- en achterkant. Bovendien is de inrichting ontworpen van verschillende bestaande DB ontwerpen. De technische functie is de sterkte van de FLIRT treinen met de dubbeldekker treinen KISS-CFL (Luxemburgse Staatsspoorwegen) Voor het eerst rijden meerdere eenheden van de verschillende types van Europese nationale spoorwegen aan elkaar gekoppeld.
“We zijn er trots op dat twee staatsspoorwegen zijn gekoppeld aan twee verschillende producten van ons bedrijf hebben betrekking op de afstand naar Trier-Koblenz in de toekomst”, zegt Michael Daum, directeur van Stadler Pankow GmbH. “Het FLIRT3 is een ultramodern railvoertuig en biedt veel comfort. Voor het eerst zien we het ontwerp voor de DB Regio een tussen wagen zonder een deur, die de passagiers mogelijk maakt een comfortabele rustplaats. De goedkeuring voor de FLIRT3 dubbele tractie is al beschikbaar”. “De FLIRT voertuigen van de nieuwste generatie zal in 2015 het hart worden van de deelstaat Rijnland-Palts” zei Michael Heilmann, CEO van Zweckverbandes spoorvervoer Rijnland-Palts Zuid.
Stadler Blizzard tram voor de GOS-landen
proto GOSOok presenteerden de Zwitsers op de InnoTrans in Berlijn, het prototype van een 100-procent lage vloer voor een bredere spoorbreedte namelijk de nieuwe tramlijn Metelica. De tram Metelica (Russisch) werd ontwikkeld door Stadler Minsk, de Wit-Russische nieuw gevormde dochteronderneming van Stadler Rail Group. De tram is bedoeld vooral voor gebruik in de GOS-landen. De elegante driedelige 100 procent lage vloer tram biedt uitstekende passagier capaciteit en is geschikt voor high-speed routes in stedelijke en regionale spoorlijnen. De topsnelheid 75 km per uur. De inrichting is licht en vriendelijk en kan worden aangepast aan de individuele behoeften van klanten. De Metelica biedt voor de klanten het ideale high-end oplossing voor regionale routes met veel verkeer en aanbiedingen passagier en comfort personeel.
FLIRT3 gepresenteerd voor Servië op InnoTrans
SlovDe laatste trein die we gaan nomen van Stadler FLIRT3 is speciaal voor de nationale spoorwegmaatschappij van Servië, de Servische Spoorwegen ZS ontworpen. De ZS besteld maart 2013 bij Stadler Rail 21 elektrische 4-delige FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train).
Op basis van de laatste 12 jaar heeft Stadler de volgende generatie FLIRT3 heeft ontwikkeld. Op deze moderne “Zugsfamilie” is Peter Jenelten, Executive Vice President Marketing & Sales van Stadler Rail, zeer enthousiast: “We zijn er trots op dat de Servische Spoorwegen ZS contact opnam over onze FLIRT3.” De levering van de treinen wordt in de volgende zomer verwacht.