Sinds vandaag rijdt de nieuwe Sprinter van de Nederlandse Spoorwegen op het traject Den Haag – Gouda – Woerden – Utrecht . Met de nieuwe trein gaat de NS een ‘metroachtige’ treinconcept introduceren, speciaal kortere afstanden. De Sprinter heeft een lage instap, airco en infor-matieschermen. Volgens de woordvoerder van de NS zit deze nieuwe trein boordevol technische snufjes, zoals LED-verlichting, camera’s en een serviceknop waarmee de reiziger direct contact krijgt met NS-medewerkers. Nieuw is ook dat de machinist zichtbaar is voor de reizigers door de glazen scheidingswand, net zoals in de RijnGouwelijn en de ICE (eerste klas). Ook dragen de nieuwe Sprinters bij aan een lager elektriciteitsverbruik en dus minder uitstoot van CO2.
Gerelateerde berichten
Oude Sprinters krijgen eindelijk toch een WC
Grote verbouwing van bestaande Sprinters voor meer comfort. Eindelijk laat de NS in samenwerking met een consortium van Bombardier en Siemens in Aachen (Duitsland) 131 rijtuigen van Sprinters (SLT) moderniseren. Het gaat om de rijtuigen […]
Voor Minister Schultz kunnen we in ieder geval niet de pot op
14/03/2011 emanuel Nationaal, Nieuws, Treinennieuws.nl, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Voor Minister Schultz kunnen we in ieder geval niet de pot op
3 Comments
1 Trackback / Pingback
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
he he werd tijd , nu graag de stoptrein van dennhaag cs naar dort en van leiden naar dort ook vervangen door dat ding aub.
NS Sprinter, Ik heb hem nog niet in echheid gezien, maar neem aan de het een kopie is van de S bahn O.A Muenchen.
Overigens kan men in de ICE aan tweekanten zowel 1e als 2e klas over de schouders van de pilot zols de machinist van de ICE tegenoordig heet meekijken, of zoals ik eens een keer het geluk gehad heb van A’dm tot Frankfurt gezellig bij hem heb zitten kletsen.
Een fijn programma, treinennieuws, kijk er iedere dag naar.
Goejes John Thierbach (1934)
Op zaterdag 7 maart, probeerde ik vanuit Den Haag, te gaan reizen naar Utrecht, met de nieuwe Sprinter. Deze was echter in geen velden of wegen, en ook niet op de rails te bekennen! Wie weet waar hij, en wanneer hij rijdt?